Доц. Маргарита Ламбова, д-р Ваня Стоянова
Икономически университет – Варна
https://doi.org/10.53656/str2021-5-5-stat
Резюме. Представени са разсъждения относно проблемни моменти при обучението по статистика като дял от математиката в училищното образование.
Засегнати са проблеми, свързани, от една страна, с преобладаващия подход за включване на статистиката в училищното образование, при който статистиката се възприема като дял от математиката, а от друга – с дефинирането на понятийния апарат, игнорирането на изискванията на теорията на измерването и липсата на системен подход при надграждането на знания, следствие от конфигурацията на учебните програми.
В съответствие с поставената цел се предлага аргументация на защитаваната теза, според която утвърденият чрез учебните програми подход възпрепятства изграждането на системни и логически непротиворечиви знания относно събирането, обработката и анализа на статистическа информация.
Ключови думи: статистика; училищното образование; учебни програми