Аз-букиНационално издателство за образование и наука
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Individual Behaviour as a Community Resilience Factor: Lessons for Policy Making

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11/08/2025
в Uncategorized
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Sonya Karabeliova,
Elena Kalfova,
Yonko Bushnyashki
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/phil2024-04S-03

Abstract: The article links community resilience – the resilience of the political community, with the process of public policy-making. In the argumentation, the study investigates the formation of community resilience and the importance of individual attitudes, compared to the individualism-collectivism scale. The sample research is conducted among 669 respondents in Bulgaria, aged 15 to 77 years old (M=29.3; SD=13.39). The applied methodology is based on the New Ecological Paradigm (NEP) to measure people’s environmental attitudes, and the Ecological Consumer Behaviour Scale to measure eco-anxiety and pro-environmental behavioural intentions. Empirical study measures self-efficacy, Big Five personality traits, and values orientations. The results confirm that there were gender differences on the NEP scale, including that women show higher environmental attitudes. The research findings provide explanations how human values were positively related to one’s awareness of the environmental crisis. Finally, neuroticism correlated positively with realising the limit to growth. Therefore, it is important, that the design and the implementation of public policies and educational programs, consider various psychological aspects of individual human behaviour. This approach may have key implications for engaging in future sustainable behaviour and increasing the degree of resilience.
Keywords: resilience, pro-environmental behaviour, public policy, values, attitudes

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAffective Commitment: a Mediator between Personality Traits and Pro-environmental Behaviour Default ThumbnailStudy on the Level of Satisfaction and Expectations of Teachers towards the Use of Supporting Texts and Storytelling in Moral Education in Primary Education Default ThumbnailInfluence Of Hydro-Meteorological Elements On The Ship Manoeuvring In The City Port Of Split Default ThumbnailGreen Ports – Environmental Challenges And Economic Demands
Етикети: attitudespro-environmental behaviourpublic policyresiliencevalues

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Екологичното мълчание: произвеждане на зелени политики извън екологичния дискурс

Следваща статия

The Role of Nudge Human Resource Management in Job Satisfaction and Burnout of Health Workers

Следваща статия

The Role of Nudge Human Resource Management in Job Satisfaction and Burnout of Health Workers

Последни публикации

  • Интегриране на предприемаческото образование в университетите: стратегии и предизвикателства
  • From Polytechnic through Dual to STEAM Training or “On Novel Innovation” in Education
  • Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Adolescents (ICF-CY) in the Context of Inclusive Education Policies
  • Бранд, технологии и съвременен образователен мениджмънт: връзки и взаимодействия
  • В Министерския съвет
  • Ръст на студентите в дефицитни специалности
  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия
  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване
  • НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.