Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Integrating Intercultural Education in the Primary School Curriculum

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-10-2022
в Uncategorized
A A

Bujar Adili, Sonja Petrovska, Gzim Xhambazi
Goce Delchev University (North Macedonia)

https://doi.org/10.53656/ped2022-8.06

Abstract. The paper investigated through which subjects intercultural education can best be applied in the primary school curriculum. Teachers’ attitudes were investigated through 5 variables such as school cultural structure, gender, seniority, teacher’s prior intercultural education and teacher’s education degree. A 5 point Likert scale consisting of 6 items was used for data collection. This scale was applied to 217 primary school teachers in the Republic of North Macedonia. The ranking of subjects through which intercultural education is implemented was done through descriptive statistics. Differences in teachers’ attitudes on subject ranking were tested through t-test and One Way ANOVA. The research results showed that teachers require another form of implementation of intercultural education (M=3.55) in addition to implementation through extracurricular activities (M=3.46). Teachers working in a multicultural school think that intercultural education should be implemented through an another form, while teachers working in a monocultural school think that intercultural education should be implemented in homeroom class. Teachers with „combined“ intercultural education think that this education should be implemented through extracurricular activities, while teachers who have independently studied interculture think that intercultural education should be implemented through an another form.
Keywords: intercultural education; teacher; curriculum; subject

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailHistory Of Present-Day Bulgarian Military Intelligence In The Study Of Dr. Yordan Baev (Second Half Of 20Th Century – Early 21St Century) Default ThumbnailПроблемът с дискриминацията в предучилищна възраст и засягането му в гражданското образование Default ThumbnailСравнителен анализ на ментални модели и изкуствен интелект Default ThumbnailПедагогическо приложение на дигиталните технологии в обучението по чужд език: предимства и предизвикателства

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Подготовка на преподаватели по здравни грижи от Медицинския университет – Пловдив, за работа в Moodle

Следваща статия

Identifying Students’ Level of Psychological Well-being Amidst the COVID-19 Pandemic

Следваща статия

Identifying Students' Level of Psychological Well-being Amidst the COVID-19 Pandemic

Нагласи на бъдещите детски учители към STEM подхода

Агресията у детето през призмата на бихевиоризма (Кратък теоретичен анализ)

Последни публикации

  • Върховният административен съд окончателно: Студентите в платена форма на обучение също имат право на стипендия
  • Столичната община пита родителите как избират детска ясла и градина
  • Видинското училище „Любен Каравелов“ откри нови кабинети по роботика
  • Министерствата на отбраните
  • Зам.-министър Петър Николов подкрепи иновативен училищен проект в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Проведе се Х юбилейно издание на „Наука на сцената“ в Севлиево
  • Нов STEM център променя обучението в ОУ „Двайсти април“ – Панагюрище
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 43/2025 г.
  • EXPLORER – програмата, която задържа таланти в България
  • Десет учители с наградата „Константин Величков“ за принос към образованието
  • 150 години просвета в с. Крайници
  • Бялата лястовица на Варна
  • Детска градина „Слънце“ е първата в Кюстендил със STEM кабинет
  • Отлагат втората атестация на учителите
  • По случай 30-ата си годишнина Националната агенция за оценяване и акредитация учреди и връчи награди за добри практики
  • „Алея на будителите“ във Видин
  • Министър Вълчев: Национална политика трябва да свързва образованието с пазара на труда
  • Третокласници от СУ „Цар Симеон Велики“ на гости в Административния съд във Видин
  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването
  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"