Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Трудности и погрешни схващания на български ученици при изучаването на химична кинетика

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-03-2024
в Uncategorized
A A

Мартина Ценова
Софийски университет “Св. Климент Охридски”

https://doi.org/10.53656/nat2023-5-6.01

Резюме. Познаването на факторите, които влияят на скоростта на химичните реакции, е от съществено значение не само за цялата химическа промишленост, но и за ежедневния бит на човека. Разбирането на химичната кинетика доказано представлява трудност за учениците и в научната литература са описани множество погрешни схващания. Целта на настоящото изследване е да установи какви трудности срещат български ученици при изучаването на химична кинетика. Изследването е проведено с количествени методи – тестиране и анкетиране. Проведен е диагностичен тест със 17 единадесетокласници, изучаващи „Химия и опазване на околната среда“ по учебна програма за профилирана подготовка. В допълнение е проведено и анкетно проучване с 39 учители относно трудностите, които те забелязват при учениците във връзка с изучаване на химичната кинетика. От получените резултати се вижда, че и българските ученици срещат подобни на установените в чуждестранни изследвания затруднения при усвояване на учебното съдържание по химична кинетика. За учениците е много по-лесно да възпроизвеждат поднесени наготово факти, отколкото да работят с данни в графичен вид и да правят изводи въз основа на графично представени данни.
Ключови думи: химическо образование, химична кинетика, проблеми в обучението

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСпецифики и възпитателни функции на съдържанието, представяно от инфлуенсъри Default ThumbnailArtificial Intelligence, Algorithm Literacy, Locus of Control, and English Language Skills: a Study Among Bulgarian Students in Education Default ThumbnailКонструктурско-игровият опит на 5 – 7-годишните деца – стимул за формиране на технологични ценности и култура Default ThumbnailChallanges of Using Artificial Intelligence in Management Decision Making
Етикети: проблеми в обучениетохимическо образованиехимична кинетика

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Природонаучната грамотност в държавните образователни стандарти на Р България (Прогимназиален етап)

Следваща статия

Използване на контекст в обучението по химия за ангажираност на учениците от IX клас по тема „Едновалентни алкохоли“

Следваща статия

Използване на контекст в обучението по химия за ангажираност на учениците от IX клас по тема „Едновалентни алкохоли“

Подкаст – Кога, ако не сега?

Живот, посветен на науката. 100 години от рождението на проф. д.х.н. Елена Киркова

Последни публикации

  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Правните ценности като културно-значими ориентири в обучението по чужд език на студенти-юристи
  • Връзката между средното и висшето образование като проблем на чуждоезиковото обучение в България

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"