Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Използване на Visual Basic for Applications в Excel за развитие на уменията на учениците в областта на програмирането

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-01-2025
в Uncategorized
A A

Стефка Анева, Елена Тодорова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ – Пловдив (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-5-usi

Резюме. В настоящата статия е представен един подход за развитие и усъвършенстване на практическите и приложните умения на учениците в областта на програмирането, с използване на възможностите на Visual Basic for Applications в Excel. Представени са пет задачи и техните решения, реализирани с помощта на вградените средства за програмиране в Excel. Чрез тези примери се автоматизира изпълнението на следните дейности – определяне на броя на четни и нечетни числа от краен брой елементи и извличане на съответните списъци; намиране на всички прости числа в зададен интервал; сливане на два сортирани едномерни масива с определен брой елементи в трети подреден масив; познаване на случайно генерирано цяло число в зададен интервал. С предложения подход и задачи се цели прилагането на формираните знания и умения на учениците в областта на програмирането в гимназиален етап, свързани с използване на разклонени и циклични алгоритмични конструкции, работа с едномерни масиви, както и креативно използване на формираните дигитални умения на учениците за обработка на таблични данни.

Ключови думи: информатика, информационни технологии, алгоритмични умения, алгоритми, Visual Basic for Applications, електронни таблици, дигитални умения, дигитална креативност

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРазвитие на дигитални и алгоритмични умения на учениците чрез използване на Visual BASIC for Applications Default ThumbnailРелевантни ли са утвърдените таксономии за обучение в електронна среда? Default ThumbnailРазвитие на дигитални компетентности в задължителната подготовка по информационни технологии в средното училище Default ThumbnailВъзможности за изграждане на междупредметни връзки математика – информатика
Етикети: Visual Basic for Applicationsалгоритмиалгоритмични умениядигитална креативностдигитални уменияелектронни таблициинформатикаинформационни технологии

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Методът на спомагателните успоредни равнини при изследване вида на сеченията на тор с равнина

Следваща статия

Teaching Future Mathematics Teachers to solve Problems with Parameters: Ukrainian Experience

Следваща статия

Teaching Future Mathematics Teachers to solve Problems with Parameters: Ukrainian Experience

Artifi cial Intelligence in Cybersecurity: Rigorous Critical Review, Methodological Challenges and Future Research Directions

Вестник „Аз-буки“ – брой 3/2025 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 3/2025 г.

Последни публикации

  • Иво Величков, психотерапевт: Не децата, а родителите имат нужда от психолог
  • Министър Красимир Вълчев се срещна с новоизбрания Управителен съвет на АБУЧ
  • Сп. „История“, книжка 3/2025, година XXXIII
  • НОВO  ИЗСЛЕДВАНЕ ЗА УКРАИНСКИЯ ВЪПРОС В БЪЛГАРИЯ
  • НЕОБХОДИМИЯТ ПОГЛЕД ОТВЪН КЪМ ИСТОРИЯТА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ЮГОИЗТОК: „ИСТОРИЯ НА ЮГОИЗТОЧНА ЕВРОПА ОТ РАННОТО СРЕДНОВЕКОВИЕ ДО НАШИ ДНИ“
  • МЕЖДУ ,,НЕБЕСНАТА НИШКА“, ДОМА И ТЪРЖИЩЕТО: АСПЕКТИ ОТ РАЗВИТИЕТО НА ПРЕДАЧЕСТВОТО И ТЪКАЧЕСТВОТО ПО БЪЛГАРСКИТЕ ЗЕМИ (XII – XIV ВЕК)
  • CONSTITUTIO ANTONINIANA – НАЧАЛОТО НА КРАЯ НА ДРЕВНОРИМСКАТА ИДЕНТИЧНОСТ
  • КОГА Е РОДЕН КСЕНОФОНТ? ЗАВРЪЩАНЕ КЪМ ИЗВОРИТЕ И НОВИ АРГУМЕНТИ
  • СИМВОЛИЧНИТЕ ИЗМЕРЕНИЯ В ЦЕРЕМОНИИТЕ ПО ПОДПИСВАНЕ НА НЬОЙСКИЯ ДОГОВОР И ПО НЕГОВОТО ДЕНОНСИРАНЕ
  • ПОЛИТИКАТА НА СОЦИАЛНА ЗАЩИТА В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ПЪРВАТА СВЕТОВНА ВОЙНА
  • С внимание към всяко дете
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по география
  • Това е истински събор – с хора́ и песни на мегдана
  • Образователната комисия в НС даде зелена светлина на промените в Просветния закон
  • Учредиха асоциация на учителите по ромски език
  • Лекар от „Пирогов“ е сред отличниците на Европейското дружество по кардиология
  • Приложение за уверени майки
  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини
  • Електронни бази данни или електронни база данни
  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"