Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 22, 2020

В Пернишка област очакват над 900 първокласници

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-05-2020
в Брой 22, 2020
A A

В 11 училища от област Перник ще се проведат Държавни зрелостни изпити. „Първоначалното разпределение на абитуриентите вече е направено, добавихме около 30 стаи, в които ще се проведат матурите, за да осигурим необходимото разстояние между зрелостниците“, казва пред в. „Аз-буки“ началникът на РУО – Перник, Ваня Коконова. Остава да се осигурят достатъчно квестори, като намерението е да има по двама във всяка изпитна зала, да има и резерви.
Подадени са 764 заявления за явяване на задължителната матура по български език и литература. За втория държавен изпит са подадени 661 заявки. Отделно от това 106 ученици от професионалните гимназии са заявили желание да се явят на държавен изпит за придобиване на степен на квалификация, който да се признае като втори ДЗИ, така че общо стават 767 заявки. За трети изпит по желание има трима ученици, които искат да покажат знанията си по английски език.
„Това е един от най-малките ни випуски, обикновено са между 800 и 1000 души“, пояснява Коконова. И добавя, че работят и по разпределението на седмокласниците, които ще се явяват на Националното външно оценяване на 15 и 17 юни. Те са 972-ма.
Общо в региона има около 10 800 ученици и 98% от тях са обхванати в дистанционната форма на обучение, от която се отчитат много добри резултати. Около 1%, или 120 деца не са обхванати, защото няма контакт с тях и не са открити на посочения адрес. „Отделно имаме още около
100 ученици, на които се носят учебни материали, разпечатани на хартия, от образователни медиатори и учители. Сред тях има деца със специални образователни потребности, които не могат да работят с електронни устройства, както и деца от уязвими групи, които не разполагат с нужната техника или умения – обяснява началникът на РУО – Перник. – Установихме контакти с МВР за съдействие и проверка на адрес за децата, които не са открити. Някои от тях са се преместили да живеят в друго населено място, а други са заминали в чужбина. Има и такива, които се връщат от чужбина. Затова сме се обърнали с писма към кметовете и РЗИ да ни уведомят, ако сред завърналите се има деца, които подлежат на задължително предучилищно или училищно обучение. От Радомир например имаме ученичка, която е учила в чужбина до V клас, подала си е документите, признато ѝ е обучението за първия срок и е включена в електронното обучение. От община Перник имаме информация за 11 завърнали се от чужбина деца, а от Трън – за 4. Правим всичко възможно да обхванем тези, които са се обучавали в чужбина, за да продължат образованието си и да си довършат учебната година. Тези, които не са се обучавали в чужбина обаче, няма как да ги включим в края на годината, но те са в специална група, която ще запишем през следващата учебна година.“.
Записването на първокласниците в региона се извършва онлайн и е в ход. В най-голямата община – град Перник, заявления се приемат до 29 май.
Очакват се между 900 и 950 първолаци. Някои от тях ще продължат да се обучават и подготвят за I клас и през лятото, въпреки че част от бъдещите ученици са обхванати в някаква форма на занимания и сега. Голяма част от учителите в детските градини дават указания на родителите какви задачи да дават на своите малчугани вкъщи.
В края на май ще бъде отворена и онлайн Панорама на средното образование за Пернишкия регион. Училищата трябва да предоставят своите материали за виртуалната панорама в РУО до 27 май. В областта има общо 40 училищата, от които средните са 17.
РУО – Перник, има идея да направи платформа на регионално равнище за обмяна на опит и добри практики, най-вече във връзка с интегрирането на учениците. В момента се работи по това каква да е функционалността на платформата, кой и как да има достъп до нея. Очаква се тя да бъде готова и да заработи през новата учебна година.
„В момента се фокусираме върху общото споделяне на добри практики чрез сайтове и групи
Наблюденията ми са, че по време на извънредното положение изключително много се засили повишаването на вътрешната квалификация – споделя Ваня Коконова. – Създадени са много групи – на РУО, с директорите на училищата, с директорите на детските градини, отделно всеки експерт от РУО си има група с учителите в своето направление – с начални учители, по природни науки и екология, математика, обществени науки, гражданско образование и религия, професионално образование. В тези групи се коментират проблемни въпроси, обменят се образователни ресурси, правят се общи разработки и това много ме удовлетворява и е много полезно за учителите – твърди началникът на РУО. – Учителите си комуникираха през тези групи и преди това, но сега работата им е толкова интензивна, че се създадоха много нови образователни продукти и проекти от проектно базираното обучение. Призовала съм нашите учители да споделят своите образователни ресурси и в Националната електронна библиотека, създадена от МОН. Положителната страна на това проблемно време е, че много бързо нашите учители подобриха дигиталните си компетентности, осъществиха мащабна вътрешноквалификационна дейност и създадоха много образователни ресурси.

 

Добрият пример

Пернишкото Обединено училище „Темелко Ненков“ се намира в кв. „Твърди ливади“ с концентрация на хора от уязвими групи. Училището е добър пример за успешна интеграция, разказва началникът на РУО Ваня Коконова. Преди 20 години то е било основно училище и едно от първите в България, което започва да предлага ранно професионално обучение след VI клас. Откриват се паралелки по специалностите „Шивач“, „Шлосер“ и „Мебелист“ и така се осигурява възможност на ученици, които не могат по една или друга причина да продължат образованието си, да излязат с професия след завършване на основното си образование.
Училището разполага с добре оборудвани кабинети за професионално обучение, които се поддържат и осъвременяват ежегодно.
От учебната 2017/2018 година училището вече е обединено и учениците могат да се обучават по вече познатите две професионални направления „Шивач“ и „Шлосер“ и да завършат
X клас, или първия гимназиален етап, със свидетелство за първа степен професионална квалификация.
„Училището създаде наистина добра база, има учители, има възможности и учениците от квартала искат да учат там. Затова проведохме анкетно проучване сред родителите и от миналата година училището се преобразува от обединено в средно – информира Ваня Коконова. – Сега предстои за първи път в „Темелко Ненков“ да направят допълнителен план-прием в XI клас, за да може неговите възпитаници, които са завършили първи гимназиален етап и желаят да надграждат знания и умения по тези професии, да продължат образованието си.
Това наистина е една много добра практика за интеграция. Децата там правят страхотни неща, казва с гордост началникът на РУО – Перник. И добавя, че две от неговите възпитанички – близначки, са шили вкъщи маски за персонала на училището. А за един от будните ученици, който няма електронно устройство, е осигурен таблет от МОН, за да може да продължи дистанционното си обучение.
За добрите резултати в „Темелко Ненков“ определено има заслуги неговият директор Марин Никодимов. В училището се обучават около 400 деца, а педагогическият персонал надхвърля 40 души, сред които има и логопед и психолог.
В училището има много групи за преодоляване на обучителните затруднения и се развиват дейности по интереси в клубове в различни направления – приложни изкуства, музика, театър, танци, книжовност и краезнание.
Училището е със собствен облик, с богати традиции и има ясна и категорична мисия – да обучава и възпитава своите ученици в общочовешки ценности, в дух на толерантност и мултиетнически диалог. Стремежът е да се развива потенциалът на всеки ученик, като му се осигури възможност за социална и личностна реализация.

Your Image Description

Свързани статии:

СУ „Стоян Заимов“ работи в „облака“ От село на село раздават учебни материали Училище на радостта Да спечелиш родителите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

„Питагор“ за двама

Следваща статия

СУ „Стоян Заимов“ работи в „облака“

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

СУ „Стоян Заимов“ работи в „облака“

От село на село раздават учебни материали

От село на село раздават учебни материали

Академичният дух задължава

Академичният дух задължава

Последни публикации

  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“
  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас
  • Над 46 000 студенти ще получат подкрепа за професионалната си реализация
  • Софийският университет излъчи „Студент на годината“
  • Служебен ректор в Тракийския
  • Над 400 училищни STEM центъра вече са открити
  • Над 59 000 четвъртокласници на национално външно оценяване по български език и литература и по математика
  • На околосветско пътешествие в Перник
  • Излезе първо класиране за прием в I клас в София
  • Кариерен форум за студенти в София
  • Професии с традиции
  • Кой познава най-добре правилата на пътя
  • Критичен поглед към съвремието
  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"