Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Presentism аs а Research Strategy In Modern History оf Education

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-10-2021
в Uncategorized
A A

Leonid Vakhovskyi, Andriy Ivchenko, Tetiana Ivchenko
Luhansk Taras Shevchenko National University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/his2021-5-5-pres

Abstract. The article deals with the peculiarities of use of presentism as an approach in historical knowledge connected with the relationship between the past and the present. The essence of presentism, its cognitive potential, types, strengths and weaknesses are revealed.
Special attention is paid to the analysis of the cognitive capabilities of presentism as a research strategy in history of education, the identification of the risks that arise in connection with its use. It is shown that the main reasons for using presentism in historical and pedagogical research are as follows: substantiation of the relevance of the chosen topic; construction of a methodological research project; substantiation of the practical significance of the results obtained. The emphasis is made on the fact that the presentist approach, the use of which is inevitable, can lead to the distortion of the past, generate bias and tendentiousness in historical analysis, conclusions, generalizations, interpretations, assessments and, thereby, reduce the objectivity, scientific character and theoretical potential of the results obtained. Overcoming the negative consequences of the use of peresentism requires balance and attitude to the historical and pedagogical experience as a unique, inimitable phenomenon that cannot be transferred and repeated in the present in order to solve up-to-date educational problems.
Keywords: presentism; antiquarism; research strategy; history of education; historical and pedagogical experience.

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДиофантови уравнения и системи диофантови уравнения – теоретични аспекти и методическа проекция в началния етап на образование Default ThumbnailSelf-Assessment – a Component of the Competence-Based Training in the Profession “Applied Programmer” Default ThumbnailImplementation of Motor Complexes Based on Specialized Application System Blaze-pod Trainer Default ThumbnailТрудният просперитет: недоволството и противниците на зърнения бум от 1846 – 1847 г. в османските Балкани

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Хигиената като учебен предмет във възрожденското училище

Следваща статия

Правата на човека в обучението по история и цивилизации в VIII клас

Следваща статия

Правата на човека в обучението по история и цивилизации в VIII клас

Метод „хексагон“ в обучението по история

Нов поглед върху социалната и културната история на ранния социализъм в Източна Европа

Последни публикации

  • Кая и вълшебните обувки отведоха десетки деца от Пловдив на магично приключение
  • Сдружение на държавните висши училища у нас се учреди в Софийския университет
  • Птиците в природата и в сърцата на хората
  • Ученици създават брошури за възрастните срещу измами с еврото
  • Зам.-министър Лазарова участва в международна научна конференция във Великотърновския университет
  • Зам.-министър Михалевска участва в патронния празник на Минно-геоложкия университет
  • Над 12 000 родители са ангажирани по проект „Успех за теб“
  • Сп. „История“, книжка 5/2025, година XXXIII
  • Дискусионен форум: Война и пропаганда в съвременна Европа: три гледни точки
  • Принос към историята на балканите. Наслада за читателя и предизвикателство за изследователя
  • The Berbers and Arab Rule in Sicily (9th – 11th Centuries): Recovering the Missing Voices
  • On The Armament in The Military Conflicts in Latin Romania at The Beginning of The 13th Century
  • Спомени от една лична среща. Иван Шишманов на посещение при владиката Йосип Юрай Щросмайер
  • Преработването на историята – път към бъдещето в конфликтните зони
  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Две британски карикатури, посветени на берлинския конгрес, 1878
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни
  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"