Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Развитие на дигитални и алгоритмични умения на учениците чрез използване на Visual BASIC for Applications

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
02-07-2024
в Uncategorized
A A

Стефка Анева, Елена Тодорова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-3-6-dev

Резюме. В настоящата статия се представя един подход за интегрирано вътрешнопредметно взаимодействие и креативно използване на формираните дигитални умения на учениците за обработка на таблични данни, както и техните умения в областта на програмирането при реализацията на познати за тях алгоритми от учебното съдържание по компютърно моделиране и информационни технологии в 5. клас в нов контекст и среда за програмиране. Представени са шест задачи и техните решения, реализирани с помощта на вградените средства за програмиране в Excel. С тези задачи се цели използването на линейни, разклонени и циклични алгоритми за автоматизиране на изпълнението на следните дейности – размяна на стойности на две клетки, намиране на минимална и максимална стойност на три или повече клетки в работен лист и подреждане на три или повече елемента по големина.

Ключови думи: компютърно моделиране, информационни технологии, дигитални умения, дигитална креативност, алгоритмични умения, алгоритми, методика на обучение, електронни таблици, Visual Basic for Applications

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРелевантни ли са утвърдените таксономии за обучение в електронна среда? Default ThumbnailРазвитие на дигитални компетентности в задължителната подготовка по информационни технологии в средното училище Default ThumbnailLanguage Transfer And Problems Of Teaching Bugarian For Slav Students Default ThumbnailНови документални свидетелства за живота и делото на Георги С. Раковски
Етикети: Visual Basic for Applicationsалгоритмиалгоритмични умениядигитална креативностдигитални уменияелектронни таблициинформационни технологиикомпютърно моделиранеметодика на обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Програмна реализация на играта „Комбинация девет“

Следваща статия

Двукратно броене и числа на Фибоначи

Следваща статия

Двукратно броене и числа на Фибоначи

Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII

10 наши учители отиват на фестивала „Наука на сцената“

10 наши учители отиват на фестивала „Наука на сцената“

Последни публикации

  • Център за иновации в химичните изследвания в Бургас
  • Голямата награда за наука на БАН за 2025 г. получи чл.-кор. Цветалина Танкова
  • 23 училища започват учебната година с нови физкултурни салони, още 130 са в процес на изграждане
  • Трима поделят Нобела за икономика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 40/2025 г.
  • INSAIT с научен пробив на световно ниво в областта на квантовите изчисления
  • Шестокласниците успешно разчитат диаграми, затрудняват се с проценти, десетични дроби и прилагане на формули
  • Медицинският университет в Пловдив с Панаир на иновациите
  • Изследователската среда задържа Оксфордския университет на върха за десета поредна година
  • „Фeрмата на Lidl” – образователна градина от ново поколение
  • Инж. Цветанка Апостолова, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Силната снимка кара зрителя да спре за миг
  • СУ „Христо Ботев“ в Долни Дъбник става Академия за социално емоционални умения
  • Училищният психолог д-р Таня Илиева и педагогът Елка Димитрова издават книга дневник за сближаване и общуване в семействата
  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"