Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Умението слушане с разбиране в контекста на обучението по четене в начална училищна възраст

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-05-2023
в Uncategorized
A A

Екатерина Чернева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4.01

Резюме. В статията се разглеждат допълнителни варианти за формиране на важно речево умение – слушане с разбиране. Коментира се значението му не само като елемент от Европейската езикова рамка, а и като методически похват, подпомагащ първоначалното възприемане на текст. Търси се пресечната точка между четене с разбиране и слушане с разбиране и се доказва необходимостта от фокусиране на вниманието върху различни форми на обучение по четене, подкрепящи учениците, които не четат на съответното за класа ниво. Представя се електронен ресурс, който подпомага учениците както при усъвършенстване на четивната им техника, така и при осмисляне на текста. Предлагат се стратегии, базирани на научни изследвания, които подготвят по-добри слушатели и са в полза на езиковото и литературното развитие на малкия ученик.
Конкретизират се етапите при формиране на умения за слушане с разбиране. Представят се резултатите от изследване, което доказва необходимостта от използването на това умение като учебен инструмент, подпомагащ съзнателната страна на четивния акт.
Ключови думи: слушане с разбиране; четене с разбиране; възприемане на литературно произведение

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЕкспериментално определяне зависимостта на специфичния топлинен капацитет на водни разтвори на LICIL от температурата и концентрацията им Default ThumbnailИсторията на Хераклея Синтика през призмата на aрхеологията Default ThumbnailДигиталното поколение vs. слятото, полуслятото и разделното писане Default ThumbnailДвата модела практика в професионалното обучение: теоретична или реална и практическа, SWOT анализ

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Обмен на добри идеи

Следваща статия

Students’ Attitude to Distance Learning as a Component of their Mobility

Следваща статия

Students' Attitude to Distance Learning as a Component of their Mobility

Практическата подготовка на студентите от специалност „Физическо възпитание и спорт“ в условията на дистанционно обучение

Inclusive Education in the Course of Social Studies

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен
  • „Аз-буки“ с премиера на детска книга
  • Първа среща на българските неделни училища в Австрия
  • Малена Замфирова е номер едно в Европа сред младите спортисти
  • РУО – София-област, приветства 72 млади учители
  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за Международния ден на учителя
  • Проф. Томас Цурбухен, бивш научен директор на НАСА: Технологиите могат да помогнат за адаптиране към промените на Земята
  • Когато историята е страст
  • В очакване на Нобеловите награди за 2025 г.
  • Милена и Паола, които ще учат децата да станат мислещи хора

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"