Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.

Държавата с „Добър 3,59“ от Мрежата за децата

За първи път от 2012 г. насам България помръдна от средния успех в грижите за подрастващите

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-04-2024
в Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.
A A
Снимка – bTV

„Добър 3,59“ е оценката, която държавата получи за грижата си за децата и семействата в „Бележник 2024“ на Националната мрежа за децата. Така

за първи път от 2012 г. насам институциите помръднаха от средно към добро представяне

за всички 13 издания на годишния мониторингов доклад организацията.

За деветте области в изследването единствено оценките за „Благосъстояние“ и „Ранно детско развитие“ са по-ниски от предходната година, всички останали са повишени и с изключение на „Детско здраве“ се повишават от тройката към оценка „Добър“.

Оценката беше оповестена в Народното събрание пред политици и медии и под домакинството на Комисията по въпросите на децата, семейството, младежта и спорта.

Присъстваха и членове на парламентарните комисии по здравеопазването, образованието, труда, социалните и демографските въпроси, както и на изпълнителната и местната власт.

Деца от Младежката мрежа „Мегафон“ отправиха въпроси директно към политиците.

Бележките в „Бележник“ се пишат на принципа на тези в училище – от „Слаб 2“, когато държавата не е предприела никакви действия за разрешаването на проблемите в областите на доклада, до „Отличен 6“ при въведени мерки с доказала се ефективност.

Годишният доклад оценява напредъка на държавните институции в грижата за децата в 9 области

– „Благосъстояние“, „Семейна среда и алтернативни грижи“, „Закрила от всички форми на насилие“, „Правосъдие“, „Ранно детско развитие“, „Образование“, „Здравеопазване“, „Спорт, култура и свободно време“ и „Детско участие“.

Данни, акценти и препоръки пред Комисията бяха изнесени в три от общо деветте области на доклада

– „Образование“ (Добър 3,78), „Детско здраве“ (Среден 3,49) и „Правосъдие за деца“ (Добър 3,77). Останалите оценки са „Благосъстояние на децата“ (Среден 3,24), „Семейна среда и алтернативни грижи“ (Добър 3,67), „Закрила на детето от всички форми на насилие“ (Добър 3,54), „Ранно детско развитие“ (Среден 3,44), „Спорт, култура и свободно време“ (Добър 3,82) и „Участие на децата“ (Добър 3,57).

Експертното проучване отново се базира на данни от над 25 национални държавни и общински институции,

анализ и оценки на 41 автори и 7 външни оценители, както и на мнението на над 3200 деца, младежи и възрастни, участвали в анкетите за тазгодишното издание.

Според НМД видими са качествените отлики между работата на служебни правителства и действието на редовен кабинет. Шестмесечното частично политическо затишие през втората половина на 2023 г. е довело до ускореното приемане на редица закъснели реформи, в т.ч. в системата на социалното подпомагане и услуги, закрилата от домашно насилие, правосъдието за деца, осиновяването.

Предприети са възлови реформи в образованието, ранното детско развитие, детското и майчиното здраве, устройството на ДАЗД.

За поредна година обаче България остава без приета Национална стратегия за детето (2024 – 2030 г.)

– нужната основа за мултисекторна интегрирана подкрепа за децата и семействата.

Особено важни са и политиките за преодоляване на регионалните различия в майчиното и детското здраве, ранната грижа, образованието, достъпа до услуги. Ключово е да бъде спрян регресът в системата на закрила.

Your Image Description

Свързани статии:

Иновации в действие: Лаборатория за интегрирано знание заработи в Гоце Делчев Шуменско училище с награда „Рицар на книгата“ Рекорден брой проекти в XXVI национален конкурс „Млади таланти“ 20 секторни съвета изработват нов Списък на професиите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: МОННационалната мрежа за децатаРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Министър Цоков: За позитивна образователна среда трябват благополучни учители

Следваща статия

Заплатите в детското и училищното здравеопазване в София се вдигат с 30%

Следваща статия
Заплатите в детското и училищното здравеопазване в София се вдигат с 30%

Заплатите в детското и училищното здравеопазване в София се вдигат с 30%

Вестник „Аз-буки“ – брой 17-18/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 17-18/2024 г.

Политиката на Белград към турското и албанското малцинство в Югославската федерация с акцент на демографията от края на Втората световна война до смъртта на Тито

Последни публикации

  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"