Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Meteorological Determinants of Covid-19 Disease: A Literature Review

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-12-2022
в Uncategorized
A A

Z. Mateeva1*), E. Batchvarova1), Z. Spasova2), I. Ivanov3),
B. Kazakov4), S. Matev3), A. Simidchiev5), A. Kitev4)
1)Climate Atmosphere and Water Research Institute at Bulgarian Academy of Sciences
2)National Center for Public Health and Analyses at the Ministry of Health
3)Sofia State University, Faculty of Geology and Geography
4)National Institute of Geophysics, Geodesy and Geography at Bulgarian Academy of Sciences
5)The Parliament of Republic of Bulgaria

https://doi.org/10.53656/nat2022-6.04

Abstract. The purpose of this investigation is to review the currently known studies on the meteorological preconditions of COVID-19, and analyze and synthesize the results from the existing research, with a view to further substantiating a methodological approach to assessing the daily meteorological factors of viral particles detention in the open air.
In pursuit of this goal, the present study attempts to derive and differentiate some findings of the recent research from all over the world about weather and climate factors of SARS-COV-2 dispersion in the atmosphere. The results are systematized according to the main climatic elements – air temperature, air humidity, solar radiation and wind speed. Some climatically sensitive social-demographic factors (such as gender, age structure, general morbidity and predisposition to chronic diseases, household conditions, personal habits, educational level and so on) that determine the resistance to COVID-19, are also commented in this study. Last but not least, the issue of scaling up and remote approaches to the study of the climate and COVID-19 relationship was also addressed.
Keywords: COVID-19; air temperature and humidity; solar radiation; wind speed; meteorological factors; social and demographic factors

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКалки от френски в българската фразеология Default ThumbnailВлияние на обучението от разстояние в електронна среда върху някои аспекти на стиловете на учене при учениците от горна училищна възраст Default ThumbnailБалканските войни в полезрението на военните историци Default ThumbnailTwo Stroke Dual Fuel Engine Performance Analysis on Liquid and Gas Fuel Mode Related to the New Training Demands for Marine Engineers

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Трудни теми в учебното съдържание по химия от гледна точка на учителите

Следваща статия

Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.

Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.

Годишно съдържание на сп. История, година xxx, 2022 г.

Последни публикации

  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Приятели“ за братята в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца
  • Учебната година в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово започва с нов физкултурен салон и STEM център
  • ТУЕС с нов корпус в „София Тех парк“
  • Министър Красимир Вълчев в първия учебен ден: Учителите имат нужда от подкрепата ни
  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"