Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Символът като средство за реализация на интердисциплинарен подход в обучението по музика и български език и литература в начален образователен етап

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-12-2022
в Uncategorized
A A

Пенка Марчева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
Педагогически колеж – Плевен

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-3MP

Резюме. Възможностите на символа като средство за реализация на интердисциплинарен подход в обучението по музика и литература в начален образователен етап е темата, която се разглежда в тази публикация. Това е проблематика, разработвана сравнително рядко в педагогическата литература. В теоретичните аспекти на публикацията са разгледани основните параметри на интердисциплинарния подход, приложим обучението на ученици в I – IV клас, който е възможно да се реализира чрез литературна и музикална символика. Аргументирани са твърдения относно същността на символите, възможността за обозначаване чрез тях като един от критериите за проява и функциониране на лингвистична и музикална интелигентност, включени в Теорията за множествените интелигентности на Х. Гарднър. На фокус е поставена същността на двата вида символи – литературен и музикален, като средства за формиране и развитие на съответните видове интелигентност. В публикацията са разгледани и някои практико-приложни аспекти, като основни акценти са приказката като литературен жанр и програмната музика, които са богати на символика. Посочени са конкретни похвати за педагогическо взаимодействие, като „изграждане музикална характеристика на литературен символ“, „осмисляне на конкретна музикална творба с помощта на литературни символи“, използване на литературен символ за осъзнаване на музикално съдържание“. По този начин се доказва, че символиката е реална основа за реализацията на интердисциплинарен образователен подход в обучението на ученици от началното училище.
Ключови думи: символ; интердисциплинарен подход; обучение по музика и литература; начален образователен етап

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПрилагане на PERMA модел в иновативен STEM предмет „Космически изследвания“ Default ThumbnailХристо Ботев като биографичен герой Default ThumbnailRe-conceptualizing of Education and Re-framing the School as a Place for Preventing Radicalization Default ThumbnailОнтология Non Finito

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Как учениците употребяват съюзите нито – нито, ту – ту и хем – хем? (Национална анкета)

Следваща статия

Приложение на проектно базираното обучение в уроците по литература (I – IV клас)

Следваща статия

Приложение на проектно базираното обучение в уроците по литература (I – IV клас)

Реториката в съвременното българско образование (Учебни помагала в помощ на изучаването на ораторското изкуство в училищата и в университетите)

A Study of the Public Inscriptions in Veliko Tarnovo as Products of Different Types of Literacies

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Съвременни ракурси в природонаучното образование в началното училище: поглед към връзката „Дете – общество – природа“
  • Life Goals for Students in Public and Private Schools
  • Фактори и условия за успеха на приобщаващото образование: през погледа на изследователската практика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 7/2025 г.
  • Преддипломната практическа подготовка на студентите от специалност „Социални дейности“ през погледа на базовите специалисти в организации за социална работа
  • Attitudes of Educational and Professional Staff towards the Work of Support Teams in Preschool Institutions
  • Консултиране на студенти от специалност „Неформално образование“ относно планирането на образователна дейност по време на преддипломната им практика
  • Интерактивността в обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен
  • Портфолиото на студентите в прехода от преддипломната практика към професионалната реализация в областта на неформалното образование
  • Стажантската преддипломна практика в специалност „Неформално образование“ – изследователски рефлексии на прехода между практическата подготовка на студентите и професионалната им реализация
  • Категориални измерения на информационно-комуникационните технологии в обучението на деца и ученици със СОП
  • INSAIT създаде модел, който дава на роботите триизмерен пространствен интелект
  • Приобщаването и интеграцията са във фокуса на работата на МОН
  • Техническата професионална гимназия „Никола Й. Вапцаров“ в Радомир отбелязва 100 години
  • Националната агенция за оценяване и акредитация връчва първи годишни отличия за добри практики
  • Министър Красимир Вълчев: Важно е учителите да възпитават
  • Министър Красимир Вълчев свиква извънредно съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието за сигурността в училищата

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"