Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Study of Compositions for Selective Water Isolation in Gas Wells

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-12-2021
в Uncategorized
A A

Al-Obaidi S.H. 1), Hofmann M.1), Smirnov V.I.1),
Khalaf F.H. 2), Alwan H.H. 2)
1)Mining Institute – Saint Petersburg (Russia)
2)Department of Petroleum Engineering, Knowledge University – Erbil (Iraq)

https://doi.org/10.53656/nat2021-6.04

Abstract. A hydrophobic composition containing water repellents and highly volatile solvents is shown in this study to isolate water from the bottomhole formation zone of gas wells and reduce as much as possible the saturation of pore spaces with water. During injection, this composition shows selectivity and mostly penetrates water-saturated porous media. The study shows that the injection of such composition into porous media has a high water-insulating effect, reducing the water permeability of water-saturated porous media by 35 times with a degree of water isolation of 97%. Moreover, while injecting, it has selective action, mainly penetrating water-saturated media rather than gas-saturated media. As a result of injecting 0.91 to 0.99 pore volumes (pv) of the composition, the Qwater/Qgas ratio reaches 5.22 to 5.26, indicating high selectivity.
Keywords: Volatile solvents; Gas wells; Permeability; Water isolation; Porous media

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailDetermining the Dependence of the Speed of Sound in Air on the Temperature Based on Properties of Standing Waves Default ThumbnailSchool Leadership Default ThumbnailУсъвършенстване на туристическата дейност чрез иновации, водещи до подобряване качеството на туристическия продукт Default ThumbnailПравна рамка на българските търговски агентства и консулства (1891 – 1918)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Благотворителнoст от деца за деца

Следваща статия

Мутации и варианти на коронавируса SARS-CoV-2, причинител на COVID-19

Следваща статия

Мутации и варианти на коронавируса SARS-CoV-2, причинител на COVID-19

Semiempirical Quantum Chemical and Ab Intio Study of Co(Ii), Ni(Ii),Cu(Ii) and Zn(Ii) Complexes With The Azo Dye Derived From 4-Amino Antipyrine and 2,4-Dihydroxy Acetopheone

On the Sound, Produced by a Coin, Rolling In A Balloon

Последни публикации

  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • An Interdisciplinary Model for Teaching with Open Climate Data Across Mathematics, Informatics, and Geography
  • The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School
  • Инфраструктура за създаване на чатбот с големи езикови модели и контекстно разширяване на инструкциите
  • Селекция на отбора на България за Двадесет и деветата младежка балканска олимпиада по математика
  • Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: a Comparison between Traditional and Digital Methodologies Using Picksolver Software
  • Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in Branching Processes with Random Migration
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Съвременни ракурси в природонаучното образование в началното училище: поглед към връзката „Дете – общество – природа“
  • Life Goals for Students in Public and Private Schools
  • Фактори и условия за успеха на приобщаващото образование: през погледа на изследователската практика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 7/2025 г.
  • Преддипломната практическа подготовка на студентите от специалност „Социални дейности“ през погледа на базовите специалисти в организации за социална работа

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"