Министерството на образованието и науката не е било информирано по никакъв начин за продажбата на образователната платформа „Школо“ на чужда компания. След публикуване на информация за това в медиите МОН сезира ДАНС и Комисията за защита на личните данни за проверка на случая, съобщават от Министерството.
МОН към момента няма договорни отношения с „Школо“, но много от българските училища са техен клиент. С цел защита на тези образователни институции Министерството ще предприеме всички действия за разясняване на случая. Вече е изпратено и писмо до компанията с искане незабавно да предостави цялата налична информация, а заедно с това са сезирани и компетентните органи, заявяват от МОН. Оттам коментират още, че случаят е показателен, че е целесъобразно използването на услугата „Електронен дневник“ към държавната система НЕИСПУО. Към момента над 830 образователни институции работят с нея.
За придобиването на „Школо“ от „Джуниър едюкейшън“ – най-големия доставчик на образователен софтуер и услуги във Великобритания, стана ясно в началото на седмицата. Британската фирма работи с над 14 000 училища в Обединеното кралство, предоставяйки интегрирани софтуерни решения за класната стая, администрацията, управлението на човешките ресурси и ангажирането на родителите към образователния процес с помощта на технологии и експертиза в образованието.
Услугите на платформата „Школо“, създадена през 2016 г., днес ползват близо 1700 образователни институции у нас по нейни данни (училищата в страната са около 2360). Според Любомир Ваньов – съосновател и управител на „Школо“, с допълнителните ресурси и експертиза на „Джуниър“ ще бъдат подкрепени още повече директори, учители и ученици в България, които използват платформата. Пред „Капитал“ той коментира, че въпреки придобиването на „Школо“ българското дружество ще продължи да оперира самостоятелно. А клиентите на „Школо“ в България ще продължат да получават поддръжката, отношението и иновациите, с които са свикнали и очакват.
Пред БНР Ваньов коментира, че МОН не е уведомено за продажбата на образователната платформа, „защото няма регулаторно изискване, което трябва да мине одобрение“. По повод изпратеното от МОН до „Школо“ писмо с искане незабавно да бъде предоставена цялата налична информация относно продажбата Ваньов заявява: „За около половин час е изпратено абсолютно всичко, каквото трябва да се изпрати. Ние сме насреща да помогнем и да съдействаме на абсолютно всички държавни органи, които сметнем, че трябва да получат каквато и да било информация“.
След разнопосочните реакции в медиите и социалните мрежи от „Школо“ заявяват, че защитата на личните данни на учениците остава в сила, а тяхната обработка ще продължава да се реализира при пълно спазване на българското законодателство и европейските регламенти. Съоснователят на „Школо“ Мирослав Джоканов коментира в социалните мрежи, че продажбата не застрашава личните данни на ученици и учители, като данните от електронните дневници не са собственост на „Школо“ и съответно не са обект на продажба. „Собственик на тези данни са училищата. „Школо“ е само обработващ орган“, заявява той.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg