Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Министър Цоков свика Национално съвещание за предстоящите външни оценявания и матури

Държавният зрелостен изпит по български език и литература ще се проведе в над 750 училища

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
15-04-2024
в Новини 2024
A A
Снимка – Пресцентър на МОН

В над 750 училища в страната ще се проведе държавният зрелостен изпит по български език и литература. Това стана ясно по време на съвещание на служебния министър на образованието и науката проф. Галин Цоков с началниците на регионалните управления на образованието в страната. Срещата е инициирана за създаване на организация в цялата страна за предстоящите национални външни оценявания и държавни зрелостни изпити.

До момента

заявления за участие в първата задължителна матура са подали над 51 000 зрелостници.

В около 420 училища ще се проведе вторият задължителен ДЗИ по профилиращ предмет, а в близо 220 училища – държавен зрелостен изпит по желание, стана ясно по време на заседанието.

„Една от непосредствените задачи пред системата е да организираме и проведем добре предстоящите изпити и да мотивираме учениците да покажат по-високи резултати“, каза министър Цоков.

По думите му е важна координацията и затова още в първите дни на служебния кабинет инициира съвещанието.

„Веднага след издаването на указа за предстоящите национални и европейски избори направихме организация така, че да запазим датата на националното външно оценяване по български език и литература в X клас“, допълни проф. Цоков.

Той обясни, че

НВО по български език и литература в X клас остава на 10 юни.

Предвижда се обаче то да започне в по-късен начален час – в 11 ч. вместо в първоначално предвиденото начало от 8 часа, за да могат училищата с изборни секции спокойно да организират провеждането му.

За първи път учениците, които не могат да се явяват на НВО поради здравословен проблем, наложил болничен престой, поставяне под карантина или изолация, както и поради смъртен случай в семейството, ще имат възможност да се явят на съответния изпит на допълнителна дата. Конкретната дата за него ще се определи на база данните от подадените заявления.

„Това е

дълго чакана промяна в образователната ни система

и трябва да разясним максимално добре на децата как и в какви случаи могат да се възползват от нея“, подчерта проф. Цоков.

Друг нов момент е, че

на седмокласниците ще се даде повече време за работа по първата част от изпитите

– те ще разполагат със 75 минути вместо традиционния един чак, за да могат да работят спокойно и да покажат знанията си. В теста по математика ще има две задачи повече с избираем отговор за сметка на две задачи по-малко с кратък свободен отговор.

За X клас пък изпитът по БЕЛ ще включва две задачи по-малко, за да имат повече време за мислене. За десетокласниците изпитът ще е по-практически ориентиран, за да се измерят умения.

На предстоящата сесия ДЗИ

за първи път ще има възможност за повторно явяване на матура за повишаване на резултата.

Възможността бе дадена с промени в Закона за училищното и предучилищното образование, като оценката от този изпит ще може да се използва само при кандидатстване във висше училище. Желаещите да го направят ще трябва да подадат писмено заявление в образователната институция в срок между 24 и 26 април.

Проведените за първи път в изцяло различен формат конкурси за директори на училища бяха друг основен акцент в дискусията на министър Цоков с началниците на регионалните управления на образованието. Той им благодари за добрата организация.

„За нас ще е изключително важно и полезно да дадете мнение по отношение на предизвикателствата, а и как могат да се подобрят, за да се организират още по-добре следващите конкурси“, заяви министърът.

Експертите от МОН и началниците на РУО отбелязаха, че новият формат е измервал не само познаване на нормативната база, но и лидерски качества, умения за мислене и вземане на решения, което в дългосрочен план ще има положително отражение за цялата система.

Министър Цоков съобщи, че предстои и широка дискусия с директорите на училища по подготвени важни проекти за документи – рамката за качество и стандарт за качество, промени в правила за дейността на регионалните управления на образованието. Друг документ, който ще се обсъди в системата, е визията за промените в учебните програми и в оценяването. Тези документи трябва да послужат за промени в Закона за предучилищното и училищното образование, когато бъде избран новият парламент.

Your Image Description

Свързани статии:

Министър Галин Цоков: По-добрите резултати на изпитите ни задължават да продължим с реформите Министър Галин Цоков: Всички зрелостници ще получат по 4 т. заради липсващи диаграми в тестовете по български език и литература Публикувани са резултатите от матурите и външното оценяване в IV клас Седмокласниците с по-високи резултати по математика

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДЗИМОННВОпроф. Галин Цоков

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Над 10 000 прогимназисти с пробно стажуване по професия

Следваща статия

Пеперуди в стомаха двадесет и четири седем

Следваща статия
Как е правилно да си поръчаме повече от едно капучино

Пеперуди в стомаха двадесет и четири седем

Изворче на знания за родината: В БНУ „Изворче“ в с. Кубей и Болград, Украйна, децата се чувстват като у дома

Изворче на знания за родината: В БНУ „Изворче“ в с. Кубей и Болград, Украйна, децата се чувстват като у дома

40 години с грижа и любов: Модерна база и интерактивни, забавни и ангажиращи уроци правят любимо СУ „Васил Левски“ в Гълъбово

40 години с грижа и любов: Модерна база и интерактивни, забавни и ангажиращи уроци правят любимо СУ „Васил Левски“ в Гълъбово

Последни публикации

  • Библиотеката на Софийския университет представя история на букварите
  • Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев бе отличен от Съюза на народните читалища
  • Панорама на средното образование се проведе в Монтана
  • Мултисензорен подход в комуникативната терапия и обучението на глухи деца и ученици
  • Transformation of Social and Educational Relations in the Context of Digitalization
  • Eфективност на академичната подготовка на студентите от педагогическите специалности
  • Изследване на прилагането на закалителни процедури в детската градина, насочени към формиране на здравна култура при децата
  • Моделът STRONG – възможност за използване и развиване потенциала на талантливите ученици от професионалните гимназии
  • Изследване и анализ на нагласите на студентите при използване на генеративен инструмент на изкуствен интелект
  • STEM обучение на студенти педагози в трансдисциплинарна образователна среда
  • Педагогическа технология за обучение на учениците в началните класове за работа с диаграмно репрезентирани данни
  • Любомир Русев – големият непознат педагог и психоаналитик от първата половина на ХХ век
  • Military and Social Threats as Determinants of the Development of Contemporary Ukrainian Higher Education
  • Използване на системите за управление на обучението в контекста на интерактивното образование
  • В памет на проф. д.и.н. Петър Ангелов
  • Войните, революциите и несигурността в техния стопанско-исторически контекст във фокуса на предстоящ научен форум
  • Фройд и Aйнщайн пред парадоксите на войната
  • Министър Вълчев с последна информация за организацията на матурите
  • Заедно сме по-добри
  • Магията на думите
  • Шимпанзета оказват първа помощ
  • 190 години просветно дело в Якоруда

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"