Доц. д-р Мария Темникова
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.06
Резюме. Един от образователните модели, прилаган в повечето страни, има за цел да се преподава чрез използването на някои връзки между природни науки, математика, технологии и инженерство началното, средното, гимназиалното и висшето образование.
Използването му в детската градина и началното училище има за цел да се създадат условия децата от предучилищната и началната училищна възраст да участват активно в процеса на обучение по математика. В рамките на тази визия е важно преподаването на математика да ги ангажира освен с решаване на задачи, чрез които се развива мисленето, при разсъжденията им да се формират умения за решаване на проблеми и да се осъзнае приложимостта на математиката. В статията се систематизират теоретични постановки относно аспекти на интегралността в образованието и се разглеждат методически варианти на работа, свързани с някои елементи от геометрията, в предучилищното образование и в началния етап на основната образователна степен.
Ключови думи: обучение по математика; методическа система на работа