Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Дигитализация на образованието в България: състояние и общи тенденции

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-12-2022
в Uncategorized
A A

Теодора Върбанова,
Албена Вуцова,
Николай Нетов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/str2022-6-2-dig

Резюме. Ускореното въвеждане на информационните и комуникационните технологии във всички области на общественото развитие налага задълбочени проучвания на ефектите му както на национално, така и на глобално ниво. Тъй като образованието е един от най-силно повлияните от тези тенденции сектори, в днешно време все по-очевидна става необходимостта от системни изследвания за приложението на дигиталните технологии в образователния процес. Във връзка с това в представеното изследване е направен опит да се съпостави степента на използване на електронни услуги в образованието и в останалите публични сектори, като се идентифицират и основните целеви групи ползватели. Представени са резултатите от авторско емпирично проучване, с чиято помощ са анализирани състоянието на образователната среда в България, използването на информационните и комуникационните технологии и влиянието им върху нея. Очертани са и предизвикателствата при въвеждането на дигитално образование, както и факторите за устойчивото им реализиране у нас. Въз основа на анализа са изведени видовете предлагани образователни е-приложения, тяхното качество, тенденциите при ползването им, а също и най-типичните групи потребители на този вид образование в нашата страна.
Ключови думи: информационни и комуникационни технологии; дигитално образование; качество

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРекламный телетекст в зеркале интертекстуальности и интердискурсивности Default ThumbnailПроучване нагласите на студенти – бъдещи учители относно обучението в електронна среда по музикалнопедагогически дисциплини Default ThumbnailAntonymy in English and Bulgarian Maritime Terminology Default ThumbnailЛитературното образование в гражданска перспектива

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Organization of an Inclusive Educational Environment for the Students with Special Needs

Следваща статия

Български информационен консорциум. Двадесет години библиотечна кооперация

Следваща статия

Български информационен консорциум. Двадесет години библиотечна кооперация

Многоликата компетентност – природа и институционално присъствие в държавната администрация

Скрининг на зрението – профилактика и елемент от практиката на студенти и обучението на ученици

Последни публикации

  • БУ „Дора Габе“ в Мюнхен с благотворителна инициатива „Лична коледна кутия“
  • В Министерския съвет: 84,614 млн. евро за подготовка на образователната система за извънредни ситуации и кризи
  • Над 150 творби участваха в конкурса за детско творчество на ОДК – Кюстендил
  • Месец на светлина и общност в БУ „Св. св. Кирил и Методий във Виена
  • Вкусът на Коледа
  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ, ГОДИНА XXXIII  / VOLUME 33, 2025
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • Актуално изследване на природонаучната грамотност при подготовката на учители
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • The Role of Higher Education for the Professional Realisation of Students – Problems and Prospects
  • Динамика на удовлетвореността от качеството на обучение на студентите от специалност ,,Мениджмънт на недвижимата собственост“ в УНСС
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Practice-Based Learning in Tourism Education
  • Информационната грамотност в дигиталния свят: предизвикателства пред младото поколение
  • Unlocking the Potential of ESG and AI in Higher Education Finance: Insights from a Study across Five European Countries
  • Кюстендилско момче прелетя до световния елит на батута
  • Време за споделеност и българска реч
  • Обезщетение при постъпване на работа с по-ниско заплащане
  • Коледно пътешествие във времето с коледари и подаръци с дрон
  • „Кон до коня, юнак до юнака“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"