Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Influence Of Optimism Upon The Accumulation Of Stress, Mental State And Perceived Risks For The Future Of Students, In The Conditions Of Covid–19 Pandemic

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-08-2021
в Uncategorized
A A

Valeri Stoyanov
Nikola Vaptsarov Naval Academy (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped21-6s.05infl

Abstract. An empirical psychological study was conducted with students from Nikola Vaptsarov Naval Academy, using both quantitative and qualitative approaches. The aim of the research was to test the role of optimism on the accumulation of stress in the conditions of pandemic of COVID-19, their mental states, experiences in connection with social isolation and perceived risks for the future and career. It has been found that optimism, as a generalized personal expectation, has a strong buffering effect on the impact of accumulated pandemic stress on students’ emotional states. Negative expectations do not have a significant effect on the emotional state. Optimism and negative expectations have no effect on fears for the future and perceived risks for young people as a result of the COVID-19 pandemic. Obviously, other personal and social factors determine the negative expectations for the acquired competencies during distance learning – online, as well as for more difficult careers and career problems for this reason. More pronounced negative expectations make it more difficult for students to tolerate social isolation, while optimism has no statistically significant impact on social isolation experiences during a pandemic. Students with more optimism perceive their mental state as stable, good, while those with reduced optimism and more pronounced negative expectations as shaky, depressed. The results of the study suggest the need for additional activity of higher education institutions in such conditions to support and advise students.
Keywords: optimism; COVID-19 pandemic; social isolation; accumulated stress; mental stat

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКонференция на тема „От черната смърт до холерата. Борбата срещу епидемиите в историческа перспектива, XIV – XIX в.“ Default ThumbnailЕтнонимът „Българи“ в ранносредновековните арменски текстове Default ThumbnailEffects of Short-Term Stem Intervention on the Achievement of 9Th Grade Students in Mathematics Default ThumbnailIntroducing the Use of Case Studies Methodology in Training for Soft Skills in Maritime Universities. The Isol-Met Program

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Comparative Analysis Of The Contracts For Maritime Transport Services. Chain Of Charter Parties

Следваща статия

The Lightship Mass Calculation Model Of A Merchant Ship By Empirical Methods

Следваща статия

The Lightship Mass Calculation Model Of A Merchant Ship By Empirical Methods

The Measurement Of Exhaust Gas Emissions By Testo 350 Maritime – Exhaust Gas Analyzer

Implementation Of A Systematic Materials Selection Method In The Preliminary Design Of Propeller Shafts

Последни публикации

  • Училище за живота
  • Малки молекули спират глаукомата преди ослепяване
  • Младежи оставят телефоните и се впускат в приключение
  • Педагогически модел развива социално-емоционалните умения у децата чрез нов прочит на класически приказки
  • Отпуск при граждански и обществени задължения – какво предвижда законът
  • Близо 200 деца от Тараклийски район на Молдова посетиха България по програма на МОН
  • Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ отплава за четвърти път за Антарктида
  • Мнение и мислене
  • Министър Красимир Вълчев: Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност
  • Представят успешни модели на дуалното обучение
  • Връчиха наградите от XXII национален конкурс „Златна есен – плодовете на есента“
  • Математическата гимназия в Пловдив чества 55-годишнина
  • Гимназисти от Шумен с приз за най-добра конструкция от спагети
  • Министър Красимир Вълчев откри две обновени училища в Пещера
  • Българска ученичка спечели Международната олимпиада по креативно програмиране
  • Нов STEАM център В 7. СУ „Кузман Шапкарев“ обединява наука и изкуство
  • Инж. Таня Михайлова в новия STEM център на СУ „Козма Тричков“: Важно е децата да имат умения за живота
  • Акад. Николай Витанов, зам.-министър на образованието и науката: Повече родни таланти избират българските висши училища
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 44/2025 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2025, година XXXIII
  • Innovative Conception, Policy and Strategy for Education and Training for Proactive Cyber Counterintelligence and Defence
  • Artificial Intelligence (AI) as an Opportunity for Enhancing the Competitiveness of the Restaurant Business through Innovative Modules (IM)

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"