Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Organization of an Inclusive Educational Environment for the Students with Special Needs

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-12-2022
в Uncategorized
A A

Halyna Bilavych
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University – Ivano-Frankivsk (Ukraine)
Nataliia Bakhmat
Kamianets-Podіlskyi Ivan Ohiienko National University – Kamianets-Podіlskyi (Ukraine)
Tetyana Pantiuk, Mykola Pantiuk
Drogobych State Pedagogical University of Ivan Franko – Drogobych (Ukraine)
Borys Savchuk
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University – Ivano-Frankivsk (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/str2022-6-1-org

Abstract. The article analyzes the communicative activity of those students who have difficulties in mental development, as a condition for organizing an educational environment for children with special needs. It was concluded that the inability to communicate with school peers, teachers, and adults affects the organization of an inclusive educational environment (hereinafter – IES) for children with special educational needs (hereinafter – SEN). An example of creating an IES in an elementary school is offered. Specific difficulties that hinder the development of communication (communicative skills) among children aged
7 – 10 with limited health opportunities have been identified. The importance of game activities in the process of organizing an educational space for children with special needs is emphasized. An original author’s method of formation of communication skills of students with SEN is proposed, which was based on the key provisions of the pedagogical system of the Italian scientist, doctor, teacher, civic activist, and organizer of educational institutions around the world M. Montessori. Creating an inclusive educational space for children with special needs, we programmed situations where students would develop self-care skills (dressing and undressing, changing shoes, cleaning, dusting, sweeping, taking care of flower pots, taking care of flower beds). Educational materials developed by M. Montessori were shown to the children. The teaching methods proposed by the scientist were also updated. The author’s method of formation of communicative skills of students with SEN provided for various forms and methods of learning, both traditional and innovative (project activity, competitions, dramatization, discussion, public performances, didactic games, etc.). The peculiarities of the functioning of the IOP under the conditions of distance learning caused by the spread of the Covid-19 pandemic are characterized. It is emphasized the importance of organizing the game activities of students with SEN as one of the conditions for the successful functioning of IES in the school. The risks posed by online education for children with SEN are highlighted. It was concluded that the process of forming communication skills in students with SEN under the conditions of quarantine restrictions and online learning will become more effective if group work is established (if possible) in the learning process in the classroom and proper pedagogical assistance is provided to the student with SEN at home.
Keywords: inclusive education; children with special educational needs; communication skills; inclusive educational environment; forms and methods of inclusive education

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailВлияние на обучението от разстояние в електронна среда върху някои аспекти на стиловете на учене при учениците от горна училищна възраст Default ThumbnailПрилагане на PERMA модел в иновативен STEM предмет „Космически изследвания“ Default ThumbnailУмението на студентите да създават педагогическа ситуация по български език в детската градина в контекста на компетентностния подход Default ThumbnailОнтология Non Finito

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Национална научна конференция „Eпохи, личности, памет“

Следваща статия

Дигитализация на образованието в България: състояние и общи тенденции

Следваща статия

Дигитализация на образованието в България: състояние и общи тенденции

Български информационен консорциум. Двадесет години библиотечна кооперация

Многоликата компетентност – природа и институционално присъствие в държавната администрация

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"