Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Стратегии за управлението на качеството на образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-10-2022
в Uncategorized
A A

Снежанка Д. Георгиева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/str2022-5-4-str

Резюме. Качеството на образование е основна цел на политиките на различните нива на управление – национално, регионално, местно и институционално. В статията, въз основа на областите на качество и техните характеристики според държавния образователен стандарт за инспектиране, са обобщени варианти на стратегии, значими за постигане на тази основна цел като визия за развитие на институциите, част от системата на предучилищното и училищното образование. Предлагат се и други конкретни стратегии според състоянието на качеството в институцията и мерките за повишаването му. Идентифицират се потребности от разработване на дългосрочни планове и се анализират практики за интегрирани подходи за постигане на качествено образование. Обръща се внимание на ролята на сътрудничеството в училищните организации, ангажираността и мотивацията на педагогическите колективи за постигане на институционалните цели.
В тази връзка, се поставя акцент върху интегрираното взаимодействие между участниците в образователния процес при избора на подходяща стратегия или комплекс от стратегии в зависимост от условията на функциониране на институциите и постигнатите резултати от дейността. Обръща се внимание на ролята на проучването на удовлетвореността на учители, родители и ученици от качеството на образователната услуга и на участието на заинтересованите страни в осигуряването на качество като основа за ефективност на стратегиите за развитие на институциите.
Ключови думи: стратегия за развитие; качество на образованието; сътрудничество за осигуряване на качество

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAddressing the Problem of Surplus School Places in a Municipality; Based on a Taxonomy of Educational Default ThumbnailПравото на образование на децата със специални образователни потребности Default ThumbnailIdeas for Civil Society and Association through the Prism of Public Law Default ThumbnailFundamental Uncertainty in Clinical Judgment: A Phenomenological Perspective

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Sustainable Professional Development Through Coaching: Benefits for Teachers and Learners

Следваща статия

Self-Assessment – a Component of the Competence-Based Training in the Profession “Applied Programmer”

Следваща статия

Self-Assessment – a Component of the Competence-Based Training in the Profession “Applied Programmer”

Формиране на модел за иновативни стратегии на университетите в България

Един съвременен поглед към природата в предучилищното образование

Последни публикации

  • STEM центровете подобряват образователните резултати
  • Училището в Хаджидимово с нов STEM център
  • 68 деца върнати в класните стаи в Кюстендилска област
  • МОН инициира дебат за забрана на социалните мрежи за деца
  • Съветът на българските ректори и Унгарската конференция на ректорите се обединяват за общи политики
  • Новатор в химията взе голямата награда „Питагор“
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: продължаващата квалификация на учителите е ключова за качеството на образователната система
  • 100 водещи компании участват в „Дни на кариерата 2025“ в Техническия университет в София
  • В Русенския университет се проведе младежка трудова борса
  • Министър Вълчев разговаря с учители и ученици в интерната в село Варненци
  • Търсят се най-добрите средни училища в областта на икономиката
  • Президентът Румен Радев се срещна със студенти от Варненския свободен университет
  • Център за иновации в химичните изследвания в Бургас
  • Голямата награда за наука на БАН за 2025 г. получи чл.-кор. Цветалина Танкова
  • 23 училища започват учебната година с нови физкултурни салони, още 130 са в процес на изграждане
  • Трима поделят Нобела за икономика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 40/2025 г.
  • INSAIT с научен пробив на световно ниво в областта на квантовите изчисления
  • Шестокласниците успешно разчитат диаграми, затрудняват се с проценти, десетични дроби и прилагане на формули
  • Медицинският университет в Пловдив с Панаир на иновациите
  • Изследователската среда задържа Оксфордския университет на върха за десета поредна година
  • „Фeрмата на Lidl” – образователна градина от ново поколение

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"