Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023

Защо жените получават по-малко на пазара на труда

Стоян Стоянов от Стоян Стоянов
09-10-2023
в Новини 2023
A A

Американският икономически историк и икономист по труда и професор в „Харвард“ Клаудия Голдин (1946) е носителят на Нобеловата награда за икономика за 2023 г. Така тя става третата жена, която бива отличена с Нобелова награда за икономика и деветнайсетата жена носител на отличието изобщо. „Тазгодишният лауреат предостави първото изчерпателно описание за доходите на жените и участието им на пазара на труда през вековете. Нейното изследване разкрива причините за промените, както и основните източници на продължаващата полова разлика (в заплащането – бел.ред.). Нейните изследвания предоставят нови и често изненадващи прозрения за историческите и съвременните роли на жените на пазара на труда“, обясняват от Кралската шведска академия на науките.

„Разбирането на ролята на жените в труда е важно за обществото. Благодарение на революционното изследване на Клаудия Голдин сега знаем много повече за основните фактори и кои бариери може да се наложи да бъдат преодолени в бъдеще“, казва Якоб Свенсон – председател на Комитета за наградата за икономически науки. Освен това проучванията ѝ допринасят за по-доброто разбиране на пазара на труда вчера, днес и утре.

Голдин е родена в Ню Йорк. Започва да учи микробиология в „Корнел“, но по-късно се преориентира и завършва икономика. Защитава докторат през 1972 г. в Чикагския университет, посветен на робството в градове и индустрията на Юга преди Гражданската война в Щатите. След това преподава в Университата на Уисконсин – Медисън, в „Принстън“ и в Университета на Пенсилвания, преди през 1990 г. да се присъедини като първата жена в Департамента на икономика на „Харвард“.

Изследванията на Голдин обхващат широк спектър от теми, включително женската работна сила, разликата между доходите на половете, неравенството в доходите, технологичните промени, образованието и имиграцията. Повечето от нейните изследвания интерпретират настоящето през призмата на миналото и изследват произхода на настоящите проблеми, които предизвикват безпокойство, пише в биографична справка на сайта на Харвардския университет. Най-известна е с историческите си проучвания за ролята на жените в икономиката на САЩ.

Голдин е съдиректор на Групата за изследване на пола в икономиката към Националното бюро за икономически изследвания – американска частна организация с нестопанска цел.

Your Image Description

Свързани статии:

Глас на неизразимото „Жена, живот, свобода“ Търсят се най-добрите ГИС проекти Абонаментна кампания 2024 за изданията на „Аз-буки“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Признание

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Над 30 нови предмети са създадени в иновативните училища

Следваща статия

Прозорец към голямата наука

Следваща статия
Прозорец към голямата наука

Прозорец към голямата наука

МОН сезира прокуратурата за нарушенията в СУ „Найден Геров“ в Пловдив

МОН сезира прокуратурата за нарушенията в СУ „Найден Геров“ в Пловдив

ЮНЕСКО: Подайте ръка на учителите

ЮНЕСКО: Подайте ръка на учителите

Последни публикации

  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"