Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Близо 16 000 ученици се обучават в професионални паралелки в областта на икономиката

Връчиха наградите за образование по икономика на ученици, учители и директори в конкурс, организиран от ВУЗФ, СБУ и Националната асоциация на преподавателите по икономика

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
15-02-2024
в Новини 2024
A A
Снимка Пресцентър на МОН

„Близо 16 хил. ученици в момента учат в професионални паралелки, свързани с икономически дисциплини, което е малко над 10% от всички, включени в професионалното образование и обучение.“ Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на връчването на годишните награди за образование по икономика на ученици, учители и директори в конкурс, организиран от Висшето училище по застраховане и финанси, Синдиката на българските учители и Националната асоциация на преподавателите по икономика. По думите на проф. Цоков, учениците в тези икономически паралелки получават не само професионални компетентности, но и умения, с които ще могат да се справят в живота, съобщава пресцентърът на МОН.

„Тяхната работа, свързана с обсъждане на различни проблеми, винаги изисква екипност за решаване на конкретни казуси. Професионалното образование и това, което е в областта на икономиката, е компетентностно ориентирано, насочено не само към изпитването, а към създаването на конкретен продукт в работата на учителя и на ученика“, подчерта министър Цоков.

Според него опитът на професионалното обучение в икономическата сфера е много важен и би бил полезен при промени в модела на нашето образование, като цяло. „Доброто съвременно образование обаче не може да бъде затворено само в предучилищното или в училищното, или в университетското образование. То е цялостна екосистема, която трябва да се развива като едно цяло“, каза още проф. Цоков.

Той поздрави създателите на Националната асоциация на преподавателите по икономика и инициаторите на Конкурса от Висшето училище по застраховане и финанси и Синдиката на българските учители. „Това е още един начин за издигане на обществения престиж на учителската професия и на образователните лидери, а и за популяризиране на професионалното обучение“, посочи министърът. По думите му, тази инициатива може да се мултиплицира в други университети – да се подкрепят начални учители или преподаватели по различни предмети – история, география и др.

„Това ще бъде още една възможност да заздравим връзката между началните и средните училища с висшето образование, а учителите да имат още възможности за повишаване на своята квалификация и заедно да обсъждат професионални теми в университетите“, обясни проф. Цоков.

Министърът цитира мнението на създателя на глобалното изследване PISA д-р Андреас Шлайхер, който при посещението си в България преди дни отбеляза, че е много важно в образователната система да има професионални общности от учители и директори, които да обсъждат професионални проблеми.

На събитието присъстваха ректорът на ВУЗФ проф. д.ю.н. Борис Велчев, председателят на СБУ д.ик.н. Янка Такева, председателят на Националната асоциацията на учителите по икономика д-р Илинка Патърова, началници на регионални управления на образованието, директори, учители и ученици, както и на компании, които подпомагат обучението на учениците.

По време на събитието бяха връчени награди на ученици от XII клас, които получават и бонус при записване в бакалавърски програми на ВУЗФ, на учители, които ще могат да запишат магистратура, и на директори, които биха пожелали да станат докторанти.

Министър Цоков връчи наградите на Маргарита Коцева от Националната търговско-банкова гимназия – София, на Станимира Петрушева от Националната финансово-стопанска гимназия – София, и на Анелия Попова от Професионалната гимназия по икономика и туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ в Петрич. Аз-буки

 

Отличените

 

„Ученик на годината 2023 г.“  – Милен Златев (XII клас, ПГИ „Иван Илиев“ – Благоевград), Никол Богданова (XII клас, Неврокопска гимназия „Димитър Талев“ – Гоце Делчев) и Александра Караиванова (XII клас, Национална търговска гимназия – Пловдив)

Специални награди – Боян Янев (XII клас, Земеделска професионална гимназия „Климент Тимирязев“ – Сандански), Вивиан Петрова (XII клас, ПГ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Видин) и Мелин Вели (XII клас, СУ „Йордан Йовков“ – Кърджали).

„Учител на годината за 2023 г.“ – Маргарита Коцева (старши учител, НТБГ – София), Станимира Петрушкова (старши учител, НФСГ – София) и Анелия Попова (старши учител, ПГИТ „Проф. д-р А. Златаров“ – Петрич)

Специални награди – Ирена Петрова (СУ „Христо Ботев“ – Ихтиман), Анета Ангелова (главен учител, ПГИУ „Елиас Канети“ – Русе), Василена Кръстанова (ПГ по туризъм „Проф д-р Асен Златаров“ – Варна)

„Директор на годината за 2023 г.“ – Мая Гешева, директор на Национална финансово-стопанска гимназия – София; д-р Ваня Минева, директор на 15. СУ „Адам Мицкевич“ – София, Мария Георгиева, директор на Неврокопската професионална гимназия „Димитър Талев“ – Гоце Делчев.

Your Image Description

Свързани статии:

ОИСР ще подкрепи реформата в образованието 2. СУ „Акад. Емилиян Станев“ в София ще предлага програмиране на изкуствен интелект Започва изграждането на 33 нови училищни сгради и детски градини Деца в Уганда учат български песни и танци

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ВУЗФгимназияДенятикономикаМинистър Галин ЦоковнаградиСБУ

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Проф. д-р Георги Вълчев, ректор на Софийския университет „Св. Климент Охридски“: Битката на XXI век ще бъде за качествен човешки потенциал

Следваща статия

Родителите поставят оценка „Добър 4,31“ на училищното образование

Следваща статия
Родителите поставят оценка „Добър 4,31“ на училищното образование

Родителите поставят оценка „Добър 4,31“ на училищното образование

Всички издания на „Аз-буки“ вече и с дигитален абонамент

Всички издания на „Аз-буки“ вече и с дигитален абонамент

Вестник "Аз-буки"

Време за промяна

Последни публикации

  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"