Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 28, 11– 17.07.2024 г.

Обучение по волейбол и в дигитална среда

Националната спортна академия представи платформата SERVE на конференция за дигиталната промяна в образованието

Петя Николова от Петя Николова
16-07-2024
в Брой 28, 11– 17.07.2024 г.
A A
Началникът на Регионалното управление на образованието – София-област, Росица Иванова откри конференцията. Снимка – РУО – София-област

Представянето на новата дигитална платформа SERVE (Smart Education Resources in Volleyball Environment) от доц. Вера Андонова – декан на Факултета по педагогика в Националната спортна академия, предизвика интереса на участниците в III научно-практическа конференция „Дигиталната трансформация в образованието“ 2024, проведена в началото на юли.

Платформата е налична и в мобилен вариант като приложение и чрез нея се предоставят

ресурси за обучение по волейбол в дигитална среда.

Проектът е съфинансиран по Програма „Еразъм+“, а Националната спортна академия го създава съвместно с Българската федерация по волейбол, сръбската и хърватската волейболна федерация, както и с Виенския университет.

Целта е за две години да бъдат обхванати талантливи волейболисти

от спортни клубове на възраст между 9 и 19 години, треньори по волейбол, учители по физическо възпитание, студенти, както и всички заинтересовани да участват.

Чрез транснационална мрежа, съставена от три от водещите международни волейболни федерации и две от водещите европейски образователни институции, се разработва устойчив европейски образователен и тренировъчен модел, който да повишава уменията на талантливите състезатели от спортни клубове, на участниците в масовия спорт в училищното образование и на всички свързани.

Доц. Андонова изрази надежда, че

все повече учители по физическо възпитание и спорт ще проявят интерес към новия продукт

и ще се възползват от неговите ресурси.

Регионалното управление на образованието – София-област, организира конференцията в партньорство с Националната спортна академия „Васил Левски“, Софийския университет „Св. Климент Охридски“, Техническия университет – София, и Националния STEM център.

Форумът си поставя за цел да продължи сътрудничеството между училища, институции и висши учебни заведения в разбирането на новия дигитален свят.

Конференцията откри Росица Иванова – началник на Регионалното управление на образованието – София-област. Приветствия отправиха доц. Христо Андонов – зам.-ректор на НСА, проф. д-р Сийка Чавдарова-Костова – ръководител на катедра „Теория на възпитанието“ в Софийския университет, доц. д-р Ваньо Иванов от Колежа в Сливен към ТУ – София, и Ралица Костадинова – ръководител на отдел „Научноизследователска дейност“ в Националния STEM център. Поздравителни адреси с пожелания за успех на инициативата изпратиха д.ик.н Янка Такева – председател на Синдиката на българските учители, и д-р Ваня Кастрева – началник на РУО – София-град.

В Националната спортна академия екипът на Регионалното управление на образованието – София-област, предостави възможност за изява и

споделяне на добри практики сред професионалните педагогически общности

в създаването на креативна образователна STEM среда в образователните институции и начините за използване на дигиталните технологии за оценяване напредъка и постиженията на учениците.

Тодор Павлов – учител по теоретична подготовка в ПГ „Велизар Пеев“ в Своге, представи реализирания ученически проект „Макет на соларна система за следене на слънчевата светлина“, а инж. Бойко Начев от Националната професионална гимназия по компютърни технологии и системи – Правец, показа лабораторни макети по електротехника, електроника и вградени системи. За използването на изкуствения интелект в обучението по програмиране и информационни и комуникационни технологии говори учителят по теоретично обучение от същата гимназия Красимир Илиев.

Бяха показани практики, свързани с

изграждането на дигитална компетентност и медийна грамотност у учениците,

в това число – превенция на кибертормоза и осигуряването на сигурност в интернет пространството.

Младена Германова-Шуманова и Мария Рускова – съответно педагогически съветник и учител по английски език от ПГ по транспорт „Никола Й. Вапцаров“ в Сливница, говориха за медиите като средство за гражданска култура, творческо мислене и социални и емоционални учения. Филип Зуберски –учител по информационни технологии и информатика в ППМГ „Проф. д-р Асен Златаров“ в Ботевград, представи подкаст на гимназията за изграждане на медийна грамотност.

На събитието беше отделено време и на интерактивните образователни инструменти за обучение на ученици със специални образователни потребности.

Благодарение на координацията на старши експерт по квалификация на педагогическите специалисти в РУО – София-област, Йоанна Чалъкова с научни разработки и споделяне на успешен педагогически опит се представиха директори и педагогически специалисти от образователни институции не само от Софийска област, но и от Габрово и Хасково, както и от Спортната академия, ТУ – София, Софийския и Пловдивския университет и от Националния STEM център.

Освен полезната дигитална платформа SERVE, насочена към обучението по волейбол, от Спортната академия ангажираха вниманието на учителите по физическо възпитание и спорт и с презентацията на доц. Корнелия Найденова от катедра „Теория на физическото възпитание“. Тя говори за излизането от ковид пандемията и дигиталната трансформация на обучението по физическо възпитание и спорт, като показа успешни разработки на учители.

С изложение за предизвикателствата пред учителите, които създават дигитално учебно съдържание, и за компетентността на педагозите да ги използват, се представи проф. д-р Сийка Чавдарова-Костова – ръководител на катедра „Теория на възпитанието“ в Софийския университет. „Хотел за пчели“ демонстрира Васил Лозанов – експерт „3D дизайн и прототипиране“ в Националния STEM център.

Your Image Description

Свързани статии:

Четвъртокласници с постановка на Христови притчи Да надмогнеш собствените дефицити ДГ „Кремена“ в Пловдив с лего стая и нова библиотека Литература в жестове

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: SERVEволейболКомпасконференцияНСАРУО – София-област

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Духът на учителя никога не остарява

Следваща статия

Нов автобус ще превозва децата до Българското училище в Братислава

Следваща статия
Нов автобус ще превозва децата до Българското училище в Братислава

Нов автобус ще превозва децата до Българското училище в Братислава

15 седмокласници полагат НВО на допълнителните дати

15 седмокласници полагат НВО на допълнителните дати

521 школа с договори за STEM кабинети

521 школа с договори за STEM кабинети

Последни публикации

  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нелинейность новой реальности в РКИ
  • Прилагането на методи, базирани на дигитални инструменти, в чуждоезиковото обучение
  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
  • Нова употреба на глагола споделям
  • The Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 21/2025 г.
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"