Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Основно училище „Иван Вазов“ в село Извор няма да се закрива

Не е имало изтичане на информация заради продажбата на образователната платформа "Школо", заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на парламентарния контрол

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
02-02-2024
в Новини 2024
A A

Основно училище „Иван Вазов“ в село Извор, в община Радомир, област Перник, е в Списъка на защитените училища, приет в началото на 2024 г. от Министерския съвет. Това заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков в отговор на въпрос по време на парламентарния контрол, предаде БТА.

До момента в МОН няма постъпили такива искания от страна на Общинския съвет за закриване на това училище, съобщи още министърът. Той добави, че по време на общественото обсъждане е имало предложения, тъй като за защитените училища има определени изисквания, критерии, и в рамките на обществените обсъждания е получена подкрепа от местната общност, включително и от Общинския съвет за необходимостта от това училище.

Няма опасност от закриване на училището, обяви министър Галин Цоков

„Ние напълно се съобразихме с тях и затова училището в село Извор присъства в списъка на защитените училища в България – под номер 136. Това означава, че през тази учебна година училището ще получи допълващия стандарт, свързан с неговото функциониране. Няма никаква опасност от закриване – напротив, на базата на този допълващ стандарт учителите в училището ще може да развиват различни и допълнителни дейности, и да работят по национални програми“, обясни министър Галин Цоков.

В Списъка на защитените детски градини и училища за учебната 2023/2024 г. са включени общо 264 образователин институции – 106 детски градини и 158 училища.

Няма изтичане на информация заради продажбата на „Школо“

В отговор на друг въпрос от народни представители просветният министър заяви, че не е имало изтичане на информация заради продажбата на образователната платформа „Школо“ на британската компания „Джунипър Едюкейшън“, като от фирмата гарантират това. Абсолютна гаранция има и по отношение на защитата на личните данни на децата и родителите, които са в електронните дневници и тя се дава като становище на Комисията за защита на личните данни.

„МОН сезира Комисията за защита на личните данни, защото Министерството е отговорно по отношение на администриране на Националната електронна информационна система за предучилищното и училищното образование, където се съхраняват данните на училищата, които са възложители за осъществяване на дейностите, свързани с електронния дневник“, посочи министър Цоков.

Той обясни, че по Закона за предучилищното и училищното образование МОН има отговорност за администрирането на тази система, и в този смисъл през 2021 г. министърът на образованието издава заповед за това, че външни доставчици на услуги, включително и на електронни дневници, трябва да сключат договор и споразумение към него, което е съгласувано с Комисията за защита на личните данни – за защита на личните данни и на информационната сигурност на оператора на тези външни услуги.

Както „Школо“, така и всички външни доставчици, които ползват данни от НЕИСПУО, сключват такива договори с образователните институции, а не с МОН. Но те трябва да представят в МОН нужната документация, включително договорите, споразуменията, които са сключени с отделните училища.

„Веднага, когато научихме от медиите за продажбата на „Школо“, отправихме и писмо до собствениците на електронния дневник, както и до Комисията за защита на личните данни“, обясни министър Галин Цоков.

Инфраструктурата, върху която се съхраняват данните, остават непроменени

„Инфраструктурата, върху която се съхраняват данните на електронния дневник, и нейното местоположение не се променят – това е особено важно. Оперативното функциониране на българското дружество „Школо“ ООД продължава да се осъществява на базата на договорите и споразуменията с училищата. От „Школо“ казват, че придобиването на собствеността в капитала на дружеството е сделка по прехвърляне на дялове и не засяга по никакъв начин имуществото, договорните отношения, правата на собственост или други аспекти. Инфраструктурата, върху която се съхраняват данните, не са обект на придобиване и остават непроменени, което също е особено важно за нас. Оперативното функциониране на дружеството не е пряко засегнато и продължава да се управлява от същите изпълнителни директори. Дружеството ще продължава стриктно да изпълнява законовите и договорените задължения по отношение на развитието на софтуерния продукт електронен дневник“, каза министърът.

Той коментира и информацията, получена от Комисията за защита на личните данни, в която се казва, че прехвърлянето на собствеността на „Школо“ ООД не нарушава нормативите за защита на личните данни и промяната на собственост на капитала на едно търговско дружество със седалище на територията на България, учредено и регистрирано по българското законодателство, не засяга ангажиментите му за защита на лични данни, които то обработва в качеството си на администратор или обработващ – както при прехвърляне, така и при осъществяване на дейностите.

„Комисията посочва, че промяната на собствеността на едно дружество е нормална практика, която намира проявление в редица други организации, които също обработват лични данни в още по-големи мащаби в сравнение с електронния дневник, като например банкови и застрахователни институции, телекомуникационни оператори, доставчици на комунални услуги“, каза министър Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

Комисията за защита на личните данни с коментар за придобиването на „Школо“ Над 9,5 млн.лв. са инвестирани в нови учебни кабинети Над 14 000 ученици се обучават в паралелки с профил изкуства Министър Цоков награди учениците с най-добри есета в конкурса „На учителя с любов“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Галин ЦоковДенятзащитени училищалични данниШколо

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Над 120 000 български студенти са участвали в програмата „Работа и пътуване в САЩ“ от 2000 г.

Следваща статия

Кметът на Пловдив даде два дни грипна ваканция

Следваща статия
Кметът на Пловдив даде два дни грипна ваканция

Кметът на Пловдив даде два дни грипна ваканция

Над 9,5 млн.лв. са инвестирани в нови учебни кабинети

Над 9,5 млн.лв. са инвестирани в нови учебни кабинети

Модерни интерактивни дисплеи в русенската Алма матер

Модерни интерактивни дисплеи в русенската Алма матер

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследваха историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"