Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Информационните и комуникационните технологии за реализиране целите на приобщаващото образование

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-05-2024
в Uncategorized
A A

Марлена Данева
Инженерно-педагогически факултет – Сливен

https://doi.org/10.53656/ped2024-4.09

Резюме. В статията се анализира използването на иновативни инструменти и подходи на основата на информационните и комуникационните технологии (ИКТ) в обучението на ученици, включително и с образователни потребности и обучителни трудности в средното училище в начален етап на обучението. Изводите от изследването допринасят иновативните подходи и инструменти, базирани на ИКТ, част от които са авторски разработки, да получат своето място в днешното общообразователно училище. Ползват се в Средно училище „Йордан Йовков“ – Сливен, от април 2022 г. Изследването установява, че са предпочитани от педагогическите специалисти – учители и ресурсни учители, както и от родителите. Споделено е експертно мнение на училищния психолог и ресурсните учители за напредъка в личностното развитие на учениците, с които се работи по посочените подходи с използването на ИКТ инструменти. Доказва се, че прилагането на авторски ИКТ инструменти в работата с обучаеми със специални образователни потребности и обучителни трудности води към резултатност в образователния процес и личностното развитие.
Ключови думи: приобщаващо образование, информационни и комуникационни технологии, образователни потребности, СОП, ИКТ

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailCтереотипите на студенти педагози – бариери пред реализиране на качествено приобщаващо образование Default ThumbnailУчилищният маркетинг в контекста на приобщаващото образование Default ThumbnailМодел за вторична социализация и ресоциализация на студенти със специални образователни потребности в академична среда Default ThumbnailКогнитивно развитие на деца и ученици, обхванати в приобщаващото образование
Етикети: ИКТинформационни и комуникационни технологииобразователни потребностиприобщаващо образованиеСОП

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Теоретични предпоставки и експериментален модел за развиване на диалогична компетентност при деца с алалия

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI

Обучението по физическо възпитание и спорт за втори клас в Репуб­лика България и Кралство Норвегия

Key Performance Indicators – Part 2 – Is It Really Possible for School Directors Know How well Their School is Performing

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища
  • 61 млн. лв. за зелени и цифрови партньорства между бизнеса и науката
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 41/2025 г.
  • Над половин милиард лева инвестиции в над 2200 STEM центъра в страната
  • В асеновградско училище възпитават ценности с „Азбука на добродетелите“
  • Ново помагало по български език като чужд
  • INSAIT и България с огромен успех на топ световен форум за изкуствен интелект в САЩ
  • Снимка на броя: STEM център „Елисавета Вазова“
  • Изтъкнатият италиански българист проф. Бруни с диплома за чуждестранен член на БАН
  • Градът като учебна площадка
  • STEM центровете подобряват образователните резултати
  • Училището в Хаджидимово с нов STEM център
  • 68 деца върнати в класните стаи в Кюстендилска област
  • МОН инициира дебат за забрана на социалните мрежи за деца
  • Съветът на българските ректори и Унгарската конференция на ректорите се обединяват за общи политики
  • Новатор в химията взе голямата награда „Питагор“
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: продължаващата квалификация на учителите е ключова за качеството на образователната система
  • 100 водещи компании участват в „Дни на кариерата 2025“ в Техническия университет в София
  • В Русенския университет се проведе младежка трудова борса
  • Министър Вълчев разговаря с учители и ученици в интерната в село Варненци

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"