Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Предизвикателствата пред българската образователна система в пост-социалистическия период

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-07-2024
в Uncategorized
A A

Боян Кулов
Институт за изследване на климата, атмосферата и въздуха
Българска академия на науките 

https://doi.org/10.53656/str2024-3-5-edu

Резюме. Оценката на настоящото състояние на образователната система в България не задоволява европейските и националните изисквания по редица показатели. Основна цел на това изследване е да сравни и анализира динамиката на системата в периода след промените от 1989 г. и на основата на разкритите тенденции да идентифицира и степенува предизвикателствата пред нея, от гледна точка на тяхното значение за качеството на създавания от системата социален капитал. Обект на изследване са основните елементи, включително входът и изходът, на системата на предучилищното и училищно образование: от МСКО-0 до МСКО-3 според Международна стандартна класификация на образованието на ЮНЕСКО. Авторът използва официални данни, сравнителни анализи и оценки на Националния статистически институт, „Евростат“ и други европейски институции, Световната банка, както и публикации на български експерти. Резултатите опровергават хипотезата, че намаляването на населението на страната в постсоциалистическия период е главната причина за съкращаването на броя на училищата и преподавателския състав. Сред най-важните предизвикателства пред българската образователна система изпъкват преди всичко проблемите на входа на системата (училищната инфраструктура, на първо място, на степен МСКО-0), както и количеството на основни елементи на системата, като преподавателите и училищата. Особено ударение се поставя на непрекъснатото задълбочаване на посочените предизвикателства в геопространствен аспект.
Ключови думи: образователна система, България, тенденции, предизвикателства, социален капитал

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСъстояние и тенденции на развитие на висшето педагогическо образование в България Default ThumbnailЕкологичното мълчание: произвеждане на зелени политики извън екологичния дискурс Default ThumbnailФинансова лексика за финансова грамотност (Интерпретация на „Национална стратегия за финансова грамотност на Република България“) Default ThumbnailПредприемачество и иновации в публичния сектор: правна рамка и перспективи за публичните предприятия в България
Етикети: Българияобразователна системапредизвикателствасоциален капиталтенденции

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Откриха двуметрова статуя на Хермес в Хераклея Синтика

Следваща статия

Човешкокапиталовото присъствие: теоретични щрихи, функционални прояви и съвременни български прескрипции

Следваща статия

Човешкокапиталовото присъствие: теоретични щрихи, функционални прояви и съвременни български прескрипции

Изкуствен интелект, фотография и права върху интелектуална собственост

Игрови подходи в обучението: университетски контекст

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен
  • „Аз-буки“ с премиера на детска книга
  • Първа среща на българските неделни училища в Австрия
  • Малена Замфирова е номер едно в Европа сред младите спортисти
  • РУО – София-област, приветства 72 млади учители
  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за Международния ден на учителя
  • Проф. Томас Цурбухен, бивш научен директор на НАСА: Технологиите могат да помогнат за адаптиране към промените на Земята
  • Когато историята е страст
  • В очакване на Нобеловите награди за 2025 г.
  • Милена и Паола, които ще учат децата да станат мислещи хора

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"