Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Проучване потребностите на студенти педагози от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18/08/2025
в Uncategorized
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Светлана Ангелова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“ – Филиал Враца

https://doi.org/10.53656/ped2021-9.04

Резюме. Статията представя проучване потребностите на студенти педагози от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“ в отговор на актуалните предизвикателства към образованието у нас. Защитава се разбирането, че образованието е системен обект, функциониращ на основата на взаимоотношенията между съставящите го формална и неформална подсистема. Аргументирано се проследява свързаността на подсистемите чрез и спрямо прилагането на две ключови парадигми: (1) свързаността като цялостност и континуум, и (2) свързаността като споделеност и взаимозависимост, измерими в допълняемост, компенсираща подкрепа, взаимна подкрепа и взаимен коректив. За определяне потребностите на студентите педагози от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“ е осъществено анкетно проучване в периода май – юли на акад. 2020/2021 г., с 96 респонденти от Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“ – Филиал Враца, и Софийския университет „Св. Климент Охридски“, които съставляват обща извадка. Проучването се фокусира върху свързаността на формалното и неформалното образование на следните равнища: нормативно, съдържателно, дейностно и равнище „резултати от дейност“. Инструментът за събиране на данни е структуриран въпросник с айтеми от затворен тип, разработен от автора и предоставен на респондентите чрез линк за достъп. Въз основа на данните от проучването може да се обобщи, че студентите имат потребности от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“ на всяко едно от равнищата и по отношение на свързаността, като цяло. Именно свързаността „формално – неформално образование“ е онова, което ще допринесе за преодоляване на дефицитите в съвременното образование, като същност и проява в аспектите на целите, съдържанието, дейностите, резултатите.
Ключови думи: студенти педагози; потребности от подготовка; свързаност формално – неформално образование

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРаботодателската марка като конкурентно предимство Default ThumbnailИновативното училище: един поглед откъм социални аксиоми и стилове на решаване на проблеми Default ThumbnailCovid-19 and the Shift in the Concept of Education Default ThumbnailПроблемни езикови употреби в практиката на Върховния касационен съд

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Образованието като индивидуален проект

Следваща статия

Изследване на взаимодействието между формалното и неформалното здравно образование

Следваща статия

Изследване на взаимодействието между формалното и неформалното здравно образование

Последни публикации

  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия
  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване
  • НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина
  • Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия
  • Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 
  • Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите
  • Премиерът Росен Желязков: Будителите с техния добър пример са това, което ни обединява
  • Министър Красимир Вълчев откри първия паметник на Стоян Омарчевски в България
  • Ученичка от Бургаската математическа гимназия изуми журито в риалити формат
  • Да учиш със сърце
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай Деня на народните будители

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.