Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 40, 03 – 09.10.2024 г.

Безплатен уебинар за овладяване на гнева учи на контрол тийнейджъри

Събитието е под наслов „Прецакай гнева, надвий го, вместо да си му роб!“ и е дело на педагогическия съветник Младена Шуманова

Петя Николова от Петя Николова
08-10-2024
в Брой 40, 03 – 09.10.2024 г.
A A
С екипа на Междуучилищната телевизия на ПГТ „Никола Й. Вапцаров“ – Сливница. Снимки – Личен архив

„За уебинара ще ти е нужно само едно малко тефтерче, което ще стане твое собствено дневниче за справяне с гнева.“

Така описват от образователната платформа eAcademiaBg онлайн инициативата за справяне с гнева, която осъществяват съвместно с педагогическия съветник Младена Германова-Шуманова.

Името на журналистката, която работи като педагогически съветник в Професионалната гимназия по транспорт „Никола Й. Вапцаров“ в град Сливница, става все по-популярно сред ученици и родители. Шуманова има редица инициативи в помощ на образованието и личностното израстване на подрастващите. За уебинара, посветен на справянето с гнева, говори наскоро и в телевизионно предаване.

За това как да помогнем на децата да овладеят агресията и гнева си, за необходимостта от активност в общуването, а също и за нещо, на пръв поглед, съвсем различно – идеята да се спаси Драгоманското блато, „Аз-буки“ се среща с Младена.

В нейно лице откриваме активен представител на образователната общност у нас.

„Ще започна с Драгоманското блато – казва Шуманова, – защото моята идея, свързана с тази природна забележителност, ме запозна с eAcademiaBg. Сътруднича си с платформата от миналата година, когато им разказах, че искам да издам детска книжка, посветена на сивия жерав.“

Тогава създателката на Академията приема много добре идеята да подкрепи каузата за Драгоманското блато на Младена и от платформата издават книжката.

„Аз я бях подготвила като проект, но рисунките не бяха чак толкова добри. Екипът на платформата направи хубави илюстрации, отпечата книжката и тя излезе в 200 бройки тираж на хартиен вариант“, уточнява педагогическият съветник.

Всеки може да свали безплатно книжката в електронен вариант от сайта на eAcademiaBg.

Така започва сътрудничеството на Младена с образователната платформа. От една страна, тя вижда реализирана идеята си за Драгоманското блато и сивия жерав, а от друга – сайтът я популяризира.

Посветена на каузата „Да спасим Драгоманското блато“, книжката „Жеравко Драгомански приключенства“ е интерактивна. Тя е насочена за деца от 5- до 8-годишна възраст. В нея се разказва за приключението на сивия жерав – рядък вид птица, която за първи път от повече от 50 години отново гнезди в Драгоманското блато. Чрез лабиринт, загадки и весели рисунки малките читатели са увлечени от авторката да помогнат на Жеравко да осъществи докрай своето приключение.

Освен с познавателна и образователна цел

инициативата се оказва в помощ и на природолюбителите

от Сдружение за дива природа „Балкани“, които се стараят да опазят и поддържат единственото карстово блато в България и най-голямата естествена влажна зона, находище на гнездящи водолюбиви птици в Софийския регион.

В края на лятото на настоящата година Младена Шуманова, вдъхновена от успешната съвместна дейност с eAcademiaBg, предлага да помогнат заедно на тийнейджърите в овладяването на гнева.

„Имам дъщеря, която е на 14 години – споделя педагогическият съветник в ПГТ „Никола Й. Вапцаров“ в Сливница, – и тя, като тийнейджър, често се гневи. По тази причина една вечер се заех с темата, проучих какви варианти като игри и техники бих могла да ползвам при дъщеря ми“,

споделя Шуманова.

Така всъщност тя съставя уебинара – програма от активности за 60 минути. От образователната платформа, от своя страна, вече са започнали да правят безплатни уебинари, и харесват идеята. „Станахме съмишленици в начинанието“, казва педагогическият съветник.

Уебинарът се осъществява на 28 септември т.г. от 18 часа под наслов „Прецакай гнева, надвий го, вместо да си му роб!“.

Той насърчава тийнейджъри на възраст от 12 до 17 години да се включат безплатно, за да научат как биха могли да управляват емоциите си, вместо да се оставят да бъдат самите те управлявани.

По време на събитието педагогическият съветник помага на младежите да овладяват гнева, като го контролират и трансформират от негативна и деструктивна в градивна и позитивна енергия. С игри и кратки упражнения се подпомага процесът на осъзнаване влиянието на гнева във всички сфери на живота и най-вече – в училище.

„Гневът е емоция, която често поражда деструктивни за личността действия или негативна енергия, насочена към самия човек“, казва Шуманова. По думите на педагогическия съветник, той е полезен до момента, в който те кара да действаш, но е важно накъде ще насочиш това действие. Дали ще нагрубиш, или ще набиеш, или пък ще трансформираш свое лошо качество в положително.

„Идеята ми е чрез игри за осъзнаване да помогнем на тийнейджърите да открият механизъм за контрол върху гнева. Трудно е, но успееш ли веднъж, след това е много по-лесно и във всяка ситуация можеш да насочваш гнева в правилната посока“, казва тя.

За това помага техниката „Промяна на внимание“. Тоест, ако се „полива“ гневното чувство с много мисли по темата, която го е провокирала – това няма да доведе до нищо хубаво. Но ако бързо фокусираме мисълта си към тема, обект, нещо, което ни харесва – се случват чудеса.

„Аз например така създадох книжката за Драгоманското блато. Бях в момент на гняв, но седнах и започнах да си измислям герои. Постепенно се успокоих, а после отвличането на вниманието ми донесе добри крайни резултати“, дава за пример Шуманова.

Уебинарът „Прецакай гнева…“ започва с опознавателна игра от 1 до 20. Всеки участник посочва любимото си число, което е свързано с нещата, които трябва да разкаже за себе си. Част от другите игри са „Светофар на емоциите“ и „Намачкай гнева“, а Младена твърди, че „работят“ и при възрастни.

Младена Шуманова с ученици от Междуучилищната телевизия на ПГТ – Сливница на стаж в Радио София към БНР

За добрата адаптация на игрите към уебинара ѝ помага работата ѝ като аниматор.

Преди да стане педагогически съветник, тя работи в сферата на анимацията и често използва наученото при настоящата си работа с тийнейджърите.

Представя уебинара и телевизионно предаване в присъствието на две момчета. Христо е студент и работи като рекламен специалист в eAcademiaBg, а Борис е ученик в Х клас в ПГТ „Никола Й. Вапцаров“ в Сливница.

Ученикът е част от екипа на Междуучилищната телевизия, за която Младена разказва в предаването и за която и „Аз-буки“ споделя преди време информация. Борис е инициатор и на Деня на Сърбия в Професионалната гимназия в Сливница, провел се през миналата учебна година.

„Двамата младежи ме придружиха, за да допълнят от своята гледна точка идеите както за уебинара, така и за Междуучилищната телевизия. Хубавото беше, че спонтанно се ентусиазирахме да превърнем Междуучилищната телевизия в Национална, между много училища от страната. Ще се радвам, ако успеем да осъществим и тази идея“, споделя педагогическият съветник.

На 29 октомври предстои още едно събитие, свързано с инициативността на Младена Германова-Шуманова.

Тъй като тя работи активно с Ученическия съвет в Професионалната гимназия по транспорт в Сливница, ще стимулира младите хора да обменят опит с връстници от ученическите съвети на други училища. Надява се, че събитието ще ги насърчи взаимно да бъдат все по-активни и да участват реално в разнообразяването и осмислянето на ученическия си живот.

Your Image Description

Свързани статии:

Другата страна на науката Модерна зона за спорт в СУ „Димчо Дебелянов“ в Белене Дали платът е ефективен? Празник за децата в Средните Родопи

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: eAcademiaBgгнявИзвън часоветеинициативаМладена Германова-Шумановаобразователна платформа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Абитуриентите отличници от инициативата „Подкрепи една мечта“ са приети в желаните специалности

Следваща статия

STEM център за четвърт милион лева отвори врати в училището в село Розино

Следваща статия
STEM център за четвърт милион лева отвори врати в училището в село Розино

STEM център за четвърт милион лева отвори врати в училището в село Розино

Обсъжда се възможността учители от Аржентина да преподават испански в български училища

Обсъжда се възможността учители от Аржентина да преподават испански в български училища

11 млн. лева за довършване на ремонта на Хуманитарната гимназия в Пловдив

11 млн. лева за довършване на ремонта на Хуманитарната гимназия в Пловдив

Последни публикации

  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"