Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

МОН подготвя два проекта за развитие на висшето образование

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-05-2024
в Новини 2024
A A
Снимки Пресцентър на МОН

МОН ще даде начало на два нови проекта, свързани с висшето образование. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на онлайн участието си в семинар на тема „Предизвикателства пред развитието на висшето образование в България“, предаде пресцентърът на МОН. Форумът се провежда в Икономическия университет във Варна и e организиран съвместно с Националната агенция за оценяване и акредитация.
Първият проект е за изграждане на цялостна информационна система, свързана с Националната агенция за оценяване и акредитация и висшите училища, като целта е да се постигне по-бързо придвижване на актуална информация по отношение на работата и регистрите.
Вторият е продължение на проекта за студентски практики с много важен модул, регламентиращ дуалното обучение в българското висше образование.

„Това е неизползвана възможност да се свържем с пазара на труда и работодателите и се надявам, че всички университети ще бъдат включени в този проект“, каза министър Цоков.
По думите му

много важно предизвикателство е начинът на финансиране на висшите училища,

който не е свързан само с промените в Закона за висшето образование, а и с прилагането на подзаконовата рамка и обвързването му с качеството.

„Това означава и много упорита съвместна работа, за да се определи съотношението в коефициента за издръжка на обучението в отделните професионални направления“, обясни проф. Цоков.

Според просветния министър насочването на средства именно за качество за съжаление не се е реализирало в последния бюджет, въпреки настояванията на МОН и на ресорната комисия в Народното събрание.
В семинара участват председателят на Комисията по образование и наука в 49-ото НС Красимир Вълчев, председателят на Съвета на ректорите в България проф. Миглена Темелкова, председателят на Националната агенция за оценяване и акредитация проф. Елиза Стефанова, зам.-председателят проф. Мария Шнитер, ректорът на Икономическия университет – Варна, проф. Евгени Станимиров, доц. Медиха Мехмед-Хамза, областният управител на Варна проф. Андрияна Андреева, ректори на висши училища в страната, представители на МОН, образователни институции, синдикати и партньори от бизнеса.

Your Image Description

Свързани статии:

Започва изграждането на 33 нови училищни сгради и детски градини Над 1500 училища с направление по природни науки в новите STEM центрове 11 училища създадоха лаборатория за иновации по предприемачество и финансова грамотност Учениците от опожареното училище в с. Гранит се местят в школото в Братя Даскалови

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: висше образованиеДенятдуално обучениеМинистър Галин ЦоковНационална агенция за оценяване и акредитацияпроекти

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Картини и слова за България

Следваща статия

Епоним – що е то?

Следваща статия
Диктовка за 24 май

Епоним – що е то?

Над 52 000 четвъртокласници се явиха на НВО по математика

Над 52 000 четвъртокласници се явиха на НВО по математика

Какво следва да се направи, ако сме уволнени незаконно

Какво следва да се направи, ако сме уволнени незаконно

Последни публикации

  • За една година над 5000 души валидираха професионалните си умения
  • Столичната 49. ДГ „Радост“ откри STEM център за малки изследователи
  • 3D мапинг или как се става визуален артист
  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 46/2025 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2025, година XLXII
  • Мопасан като предмодернист?
  • Обучението по немски език в УНСС – десетилетия на традиции, приемственост и развитие
  • Млади таланти творят наука
  • Пространствена и езикова достъпност на ресурсите за адаптация към климатични промени и природни бедствия в многоезични общества
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Political Branding in Social Networks (USA Presidential Campaign’24 in Tik-Tok)
  • Training Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory
  • Критическият анализ на дискурса като методологическа основа на чуждоезиковото обучение за придобиване на демократични компетентности
  • Формиращото оценяване и компетентността по писмено общуване на английски език (4. клас) – резултати от педагогически експеримент
  • The Conceptual Model of Content Analysis of Applicants’ Internal Motivation in Entrance Essays
  • Типология на субектите в спортната журналистика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"