Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Националният природонаучен музей при Българската академия на науките – 14 години на повторно възстановяване под ръководството на акад. проф. д-р Иван Костов (1974 – 1988 г.)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-03-2024
в Uncategorized
A A

Златозар Боев
Национален природонаучен музей – БАН

https://doi.org/10.53656/nat2023-5-6.06

Резюме. С възстановяването на юридическата му самостоятелност през 1974 г. настъпва нов етап в развитието на Националния природонаучен музей. От 1974 до 1988 г. той се ръководи от бележития минералог академик Иван Костов. В музея се връщат част от изнесените в 1947 г. геологични, палеонтологични, ботанически и почвени колекции и се възстановява неговият многоотраслов природонаучен (а не само зоологичен) характер. От секция „Музей“ в бившия Зоологически институт той се превръща в Национален природонаучен музей, който изцяло изпълва със съдържание своето наименование. Представени са обогатяването на колекциите, изграждането на новите отдели и експозиции, разрастването на щата, първите експедиции в страната и чужбина за събиране на природни образци и разширяването на международните му контакти. Показана е активната му и разностранна дейност за природонаучната просвета на населението и значението на музея като културна институция до предпоследната година (1989) от тоталитарното управление на България.
Ключови думи: музеология; история на природознанието, природонаучни колекции; естествознание; музейни сбирки и експозиции; природни науки

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailМодел за прилагане на методологията Интегрирано учене на съдържание и език (CLIL) при преподаване на химия на английски език в българското средно училище Default ThumbnailApproaching Edith Stein´s Philosophical Anthropology Default Thumbnail“Suggestion” and “Relaxation” in the Design of Learning at School (the Ideas of Georgi Lozanov (Bulgaria) and Israel Shvartz (Russia) in Education) Default ThumbnailThe Influence of the Humanistic Ideas of H. S. Skovoroda on the Education of a Holistic Personality
Етикети: естествознаниеистория на природознаниетомузейни сбирки и експозициимузеологияприродни наукиприродонаучни колекции

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Живот, посветен на науката. 100 години от рождението на проф. д.х.н. Елена Киркова

Следваща статия

Министър Галин Цоков разпореди проверка на Начално училище „Св. св. Кирил и Методий“ в Оряхово

Следваща статия
Министър Галин Цоков разпореди проверка на Начално училище „Св. св. Кирил и Методий“ в Оряхово

Министър Галин Цоков разпореди проверка на Начално училище „Св. св. Кирил и Методий“ в Оряхово

Премиерът Николай Денков: Кадрите са изключително важни, за да развиваме ядрената енергетика

Премиерът Николай Денков: Кадрите са изключително важни, за да развиваме ядрената енергетика

Над 36,7 млн.лв. за работа с деца и ученици от уязвими групи

Над 36,7 млн.лв. за работа с деца и ученици от уязвими групи

Последни публикации

  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Модел за прилагане на подхода на игровизация във висшето образование
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Повишаване на говорната компетентност в обучението по английски език на студенти бакалаври: подход, основан на задачи, за подготовката на бъдещи учители
  • A Case Study on University Students’ Performance, Attitudes, and AI Use in Completing an Online Multi-stage EFL Writing Assignment
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Въздействието на себеефективността върху благополучието на студентите в дигиталната ера
  • Генеративен изкуствен интелект в образованието: проблеми и решения
  • Естественият интелект за изкуствения интелект в дигиталното приобщаващо образование

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"