Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Възможна ли е равнопоставеността между мъжете и жените? Ситуацията в България и по света

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-04-2024
в Uncategorized
A A

Гергана Н. Христова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/str2024-2-7-gen

Резюме. Този текст се базиран на доклада на Световния икономически форум за 2022 г., който показва, че глобалното равенство между половете може да отнеме още 132 години, измервайки неравенството в четири основни области: икономика, образование, здраве и политическо представителство. Въпреки че 47 държави показват равенство в грамотността, значителни разлики остават, особено в Африка и Южна Азия. Образователната достъпност е по-висока сред жените, но глобалните проблеми, като бедност и дискриминация, продължават да възпрепятстват достъпа до образование за момичетата. Прогрес е забелязан в Азия, докато в Северна Африка неравенствата са стабилни. ЕС отчита по-високо ниво на завършено висше образование сред жените в сравнение с мъжете, като целта е 45% завършили до 2030 г. Въпреки това жените все още носят основната отговорност за грижите и домакинската работа, особено в селските райони. Работните права и икономическите възможности за жените се подобряват, но все още са засегнати от дискриминационни практики и социални норми. Напредъкът в равенството между половете е различен по света, като в западните общества се наблюдава по-голям прогрес в сравнение с традиционните общества, където жените все още се борят за основни права.
Ключови думи: равенство на пола, права на жените, ситуация на жените, традиционни общества, социализация, семейство, социални модели, ролеви очаквания

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСоциализация и ресоциализация на „дивите“ деца (върху примери от фолклорни и литературни произведения) Default ThumbnailОбразователна подкрепа на деца в резидентна грижа в условията на електронно обучение (приложни аспекти) Default ThumbnailВъвеждането на геометрична вероятност в ХI клас Default ThumbnailПравото на образование на децата със специални образователни потребности
Етикети: права на женитеравенство на поларолеви очакваниясемействоситуация на женитесоциализациясоциални моделитрадиционни общества

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Дигиталното радио в България – предизвикателства и перспективи

Следваща статия

Approaches to Assessing the Creative Climate and Potential for Innovativeness of Educational Organizations

Следваща статия

Approaches to Assessing the Creative Climate and Potential for Innovativeness of Educational Organizations

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII

Министър Галин Цоков поздрави дипломиращи се студенти педагози

Министър Галин Цоков поздрави дипломиращи се студенти педагози

Последни публикации

  • Приобщаването и интеграцията са във фокуса на работата на МОН
  • Техническата професионална гимназия „Никола Й. Вапцаров“ в Радомир отбелязва 100 години
  • Националната агенция за оценяване и акредитация връчва първи годишни отличия за добри практики
  • Министър Красимир Вълчев: Важно е учителите да възпитават
  • Министър Красимир Вълчев свиква извънредно съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието за сигурността в училищата
  • Игри на родолюбието в Смолян
  • В Министерския съвет
  • Правителството отпусна над 6 млн. лв. за национални програми в образованието
  • Директори на детски градини искат промени в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Министър Красимир Вълчев: Трябва да осигурим време на учителите и учениците
  • Родители и деца спортуват и рисуват заедно в новата детска градина в село Въглен
  • И Минно-геоложкият университет иска филиал в Бургас
  • Как се създават училищни документи с асистент с изкуствен интелект
  • Д-р Ваня Кастрева: Истинският лидер е този, който може да се адаптира
  • Ученицитe от ПМГ „Проф. Емануил Иванов“ спечелиха XX издание на Турнира на младежките противопожарни отряди за купа „Юлиян Манзаров”
  • Над 230 директори обсъждат мисията на днешното образование
  • Учат пътя на храната в кюстендилско школо
  • Проф. Румяна Стоилова, Институт по философия и социология при БАН: Едно общество напредва толкова бързо, колкото напредват последните
  • Кая и вълшебните обувки отведоха десетки деца от Пловдив на магично приключение
  • Сдружение на държавните висши училища у нас се учреди в Софийския университет
  • Птиците в природата и в сърцата на хората
  • Ученици създават брошури за възрастните срещу измами с еврото

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"