Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Възможна ли е равнопоставеността между мъжете и жените? Ситуацията в България и по света

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-04-2024
в Uncategorized
A A

Гергана Н. Христова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/str2024-2-7-gen

Резюме. Този текст се базиран на доклада на Световния икономически форум за 2022 г., който показва, че глобалното равенство между половете може да отнеме още 132 години, измервайки неравенството в четири основни области: икономика, образование, здраве и политическо представителство. Въпреки че 47 държави показват равенство в грамотността, значителни разлики остават, особено в Африка и Южна Азия. Образователната достъпност е по-висока сред жените, но глобалните проблеми, като бедност и дискриминация, продължават да възпрепятстват достъпа до образование за момичетата. Прогрес е забелязан в Азия, докато в Северна Африка неравенствата са стабилни. ЕС отчита по-високо ниво на завършено висше образование сред жените в сравнение с мъжете, като целта е 45% завършили до 2030 г. Въпреки това жените все още носят основната отговорност за грижите и домакинската работа, особено в селските райони. Работните права и икономическите възможности за жените се подобряват, но все още са засегнати от дискриминационни практики и социални норми. Напредъкът в равенството между половете е различен по света, като в западните общества се наблюдава по-голям прогрес в сравнение с традиционните общества, където жените все още се борят за основни права.
Ключови думи: равенство на пола, права на жените, ситуация на жените, традиционни общества, социализация, семейство, социални модели, ролеви очаквания

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСоциализация и ресоциализация на „дивите“ деца (върху примери от фолклорни и литературни произведения) Default ThumbnailОбразователна подкрепа на деца в резидентна грижа в условията на електронно обучение (приложни аспекти) Default ThumbnailВъвеждането на геометрична вероятност в ХI клас Default ThumbnailПравото на образование на децата със специални образователни потребности
Етикети: права на женитеравенство на поларолеви очакваниясемействоситуация на женитесоциализациясоциални моделитрадиционни общества

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Дигиталното радио в България – предизвикателства и перспективи

Следваща статия

Approaches to Assessing the Creative Climate and Potential for Innovativeness of Educational Organizations

Следваща статия

Approaches to Assessing the Creative Climate and Potential for Innovativeness of Educational Organizations

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII

Министър Галин Цоков поздрави дипломиращи се студенти педагози

Министър Галин Цоков поздрави дипломиращи се студенти педагози

Последни публикации

  • 60 години ДГ„Алиса“ създава чудеса за децата
  • Удължават срока за Националната научна програма „Повишаване на изследователския капацитет в областта на математическите науки“
  • МОН инициира дискусия за ограничаване на социалните мрежи за деца
  • МОН и УНИЦЕФ заедно за по-безопасна онлайн среда за учениците
  • „Вълшебните обувки на Кая“ ще стъпят и във Варна
  • Съвременните тенденции във физическото възпитание и спорта обсъдиха експерти на научна конференция в Софийския университет
  • Зам.-министър Емилия Лазарова награди млади посланици на здравето
  • „Аз-буки“ среща малките читатели в Разград с „Вълшебните обувки на Кая“
  • Министър Красимир Вълчев откри нова образователна инфраструктура в област Благоевград
  • Рекорден брой участници в Есенното национално състезание по физика (ОБНОВЕНА)
  • Бъдещи филолози от Софийския университет с учебни занятия в „Пирогов“
  • Над 6000 родители и близо 102 хиляди деца са обхванати в обученията на местните комисии за борба с противообществените прояви
  • МОН връчи първите награди за принос към отворената наука „ОРБИТ 2025“
  • 29 български ученици и студенти получиха стипендии от Китай
  • Удължава се крайният срок за участие в Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • INSAIT и Сметната палата представиха платформа за одит на обществени поръчки с изкуствен интелект
  • Училище за живота
  • Малки молекули спират глаукомата преди ослепяване
  • Младежи оставят телефоните и се впускат в приключение
  • Педагогически модел развива социално-емоционалните умения у децата чрез нов прочит на класически приказки
  • Отпуск при граждански и обществени задължения – какво предвижда законът
  • Близо 200 деца от Тараклийски район на Молдова посетиха България по програма на МОН

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"