Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Artificial Intelligence in Cybersecurity: Rigorous Critical Review, Methodological Challenges and Future Research Directions

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-01-2025
в Uncategorized
A A

Maria Mpitsi
Faculty of Mathematics and Natural Sciences
South-West University – Blagoevgrad (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-7-art

Abstract. This paper offers a critical review of the applications of AI in cybersecurity, focusing on the recent trends of automation in threat detection, enhancement of response strategies, and prediction of vulnerabilities.
The methodology is based on a thorough analysis of empirical studies up to 2021 as per the efficiency of AI malware detection, insider threat identification, and mitigation of zero-day vulnerabilities. In particular, machine learning- and deep learning-based methodologies of artificial intelligence ensure clear advantages over conventional models concerning the precision in detection and reduction of false positives. However, challenges persist regarding explainability, scalability, and ethical concerns around data bias and quality. Finally, this paper concludes by pointing out some areas of future research with regard to needing XAI techniques and methods related to bias reduction to establish better trust in the efficacy of AI-driven cybersecurity frameworks.
Keywords: artificial intelligence, cybersecurity, machine learning, explainable AI, anomaly detection

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAI Effectiveness and Risk Assessment of Investments in High-Risk Start-Ups Default ThumbnailAn Algorithm to Support the Scientific Manuscript Review Process with the Assistance of Chatgpt Default ThumbnailIntroducing Artificial Intelligence in Education Threats and Challenges (Following the Example of Bulgaria) Default ThumbnailDigital Technologies and Artificial Intelligence in The Multimodal Design of Sign Language Education
Етикети: anomaly detectionartificial intelligencecybersecurityexplainable AImachine learning

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Teaching Future Mathematics Teachers to solve Problems with Parameters: Ukrainian Experience

Следваща статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 3/2025 г.

Следваща статия
Вестник „Аз-буки“ – брой 3/2025 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 3/2025 г.

Детски градини обменят добри практики

Детски градини обменят добри практики

Държавата компенсира разходите за електрическа енергия на училища, детски ясли и градини за половин година

Компенсирането на разходите за електроенергия на детски градини и училища продължава до края на март 2025 г.

Последни публикации

  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • An Interdisciplinary Model for Teaching with Open Climate Data Across Mathematics, Informatics, and Geography
  • The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School
  • Инфраструктура за създаване на чатбот с големи езикови модели и контекстно разширяване на инструкциите
  • Селекция на отбора на България за Двадесет и деветата младежка балканска олимпиада по математика
  • Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: a Comparison between Traditional and Digital Methodologies Using Picksolver Software
  • Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in Branching Processes with Random Migration
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Съвременни ракурси в природонаучното образование в началното училище: поглед към връзката „Дете – общество – природа“
  • Life Goals for Students in Public and Private Schools
  • Фактори и условия за успеха на приобщаващото образование: през погледа на изследователската практика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 7/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"