Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Диагностика и методика за оптимизиране на физическата дееспособност на 10-годишни ученици

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-05-2022
в Uncategorized
A A

Мартин Маргаритов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-4.09

Резюме. Съвременните ученици растат и се развиват при наличието на „двигателен глад“, намаляването на двигателната активност на подрастващите нанася големи и непоправими щети върху развиващия се организъм. Най-осезаемо това се отразява върху физическата им дееспособност. Именно това налага оптимизиране на физическата подготовка на учениците и изграждането на двигателни способности. Настоящото изследване разкрива компонентите, които определят физическата дееспособност, и възможностите за нейното усъвършенстване чрез развиването на основните двигателни качества (бързина, сила, издръжливост, ловкост и гъвкавост). В представеното проучване се проследява динамиката на развитие на двигателните качества на ученици от начална училищна възраст чрез тестове за физическа дееспособност. Целта е да се диагностицира и оптимизира нивото на физическата дееспособност на ученици от начален етап на образование. Предмет на изследването са двигателните качества на 10-годишни ученици, които се явяват основен фактор, отразяващ двигателната дееспособност на децата. Обект на изследването са 40 ученици, момчета на 10 години, сформирани в две групи – контролна и експериментална. Използвана е комплексна методика, включваща обзор на литературни източници; педагогическо наблюдение; педагогически експеримент – тестова батерия за оценка нивото на физическата дееспособност; обработка и анализ на резултатите. Предлага се програма за оптимизиране на двигателните качества – тренировъчни средства, ориентировъчен обем и дозировка. Установява се, че приложената програма води до повишаване физическата дееспособност на изследваните от нас ученици.
Ключови думи: физическа дееспособност; двигателни качества; бързина; сила; издръжливост; ловкост

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailWar and Peace: the Interpenetration (WWI in a New Anthropological Perspective) Default ThumbnailЧитателски нагласи и практики: италианският опит (Oбзор на статистически данни) Default ThumbnailВъзможности за изграждане на междупредметни връзки математика – информатика Default ThumbnailИзследване на уменията за четене – среща между наука и образование

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Education 4.0 – the Change of Higher Education Institutions and the Labour Market

Следваща статия

Tests In Specialized Latin for Medical Purposes

Следваща статия

Tests In Specialized Latin for Medical Purposes

Сп. „Педагогика“, книжка 4/2022, година XCIV

Българско школо  във Виена става на 30

Българско школо във Виена става на 30

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев откри две обновени училища в Пещера
  • Българска ученичка спечели Международната олимпиада по креативно програмиране
  • Нов STEАM център В 7. СУ „Кузман Шапкарев“ обединява наука и изкуство
  • Инж. Таня Михайлова в новия STEM център на СУ „Козма Тричков“: Важно е децата да имат умения за живота
  • Акад. Николай Витанов, зам.-министър на образованието и науката: Повече родни таланти избират българските висши училища
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 44/2025 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2025, година XXXIII
  • Innovative Conception, Policy and Strategy for Education and Training for Proactive Cyber Counterintelligence and Defence
  • Artificial Intelligence (AI) as an Opportunity for Enhancing the Competitiveness of the Restaurant Business through Innovative Modules (IM)
  • Интегриране на предприемаческото образование в университетите: стратегии и предизвикателства
  • From Polytechnic through Dual to STEAM Training or “On Novel Innovation” in Education
  • Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Adolescents (ICF-CY) in the Context of Inclusive Education Policies
  • Бранд, технологии и съвременен образователен мениджмънт: връзки и взаимодействия
  • В Министерския съвет
  • Ръст на студентите в дефицитни специалности
  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"