Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Практическото обучение в реална работна среда – предпоставка за качествено професионално образование (на основата на опит в практическото обучение по професия „Ресторантьор“)

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-02-2022
в Uncategorized
A A

Мария Илиева, Красимир Илиев
ПГИТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Петрич

https://doi.org/10.53656/voc22-195pr

Резюме. В Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021 – 2030) като една от 9-те приоритетни области за развитие е заложена реализацията на професиите на настоящето и бъдещето. Това отговаря на заявеното намерение за разширяване на професионалното образование и обучение, което съответства на европейските образователни политики, свързани с нарастващото значение на дигитализацията и технологиите, прехода към зелена икономика и устойчиво развитие и необходимостта от последователни действия за насърчаване на кариерното ориентиране, професионалното израстване и ученето през целия живот. ПГИТ „Проф. д-р А. Златаров“ – Петрич, е утвърдила се във времето професионална гимназия, която се стреми да реализира националните и европейските политики в сферата на образованието, като предоставя професионално образование и обучение, което съответства на икономическите предизвикателства и динамиката в пазара на труда. Акцентът е поставен върху преноса на знания и умения от класните стаи към реалната работна среда, формиране на компетентности и развитието на професионални умения. Училището е извело като своя стратегическа цел практическата приложимост на изучаваното учебно съдържание и използването на методите за обучение чрез активни дейности. Тя се осъществява чрез засилване на практическото обучение в реална работна среда, включително и в работа по проекти с фокус върху професионалното образование. В статията е представен опитът в допълнителното практическото обучение на нашите ученици по професия „Ресторантьор“, което е предпоставка за повишаване качеството на професионалното образование и обучение в ПГИТ „Проф. д-р А. Златаров“.
Ключови думи: професионално образование и обучение; умения; компетентност; учене през целия живот; професия; пригодност за заетост; пазар на труда; икономика

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailGrand Vizier Köprülü Mehmed Pasha’s Fortifications along the Northern Black Sea Coast Default ThumbnailСъвременни подходи за изследване на неравенството като социално-педагогически проблем Default ThumbnailChallenges to Investments in Solar Energy in The EU in Its Quest for Energy Independence Default ThumbnailConstitutio Antoniniana – началото на края на древноримската идентичност

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Трудно ли е порастването в историята

Следваща статия

Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV

Следваща статия

Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV

Учебният химичен експеримент в модул 4. Предизвикателства и решения

От лука до лека и до родословното дърво на живота

Последни публикации

  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Модел за прилагане на подхода на игровизация във висшето образование
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Повишаване на говорната компетентност в обучението по английски език на студенти бакалаври: подход, основан на задачи, за подготовката на бъдещи учители
  • A Case Study on University Students’ Performance, Attitudes, and AI Use in Completing an Online Multi-stage EFL Writing Assignment
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Въздействието на себеефективността върху благополучието на студентите в дигиталната ера
  • Генеративен изкуствен интелект в образованието: проблеми и решения
  • Естественият интелект за изкуствения интелект в дигиталното приобщаващо образование

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"