Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 30, 2020

Новата учебна година ще започне присъствено

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-07-2020
в Брой 30, 2020
A A
Присъственото обучение е желано от учители и ученици

Новата учебна година ще бъде трудна. Тя ще бъде в условията на продължаваща пандемия и продължаващи ограничения. Почти сигурно е, че няма да имаме крайни мерки на затваряне. Всички страни преминаха към стратегията на отговорност, спазване на дезинфекция, дистанция и живот в условията на коронавирус, докато бъде намерена ваксина. От нас, като министерство, и от вас, като социални партньори, се изисква максимална доза предвидимост. Предлагам да вземем решението, че годината започва за всички ученици на 15 септември присъствено“. Това сподели министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на заседание на Отрасловия съвет.
Министър Вълчев коментира вариантите за започването на учебната година. По думите му те са два. Единият е то да бъде смесено, т.е. частично присъствие, а другият – постоянно да се превключва. „Няма как училището да бъде полуотворено“, категоричен е Вълчев. Всички училищата трябва да имат готовност за превключване към дистанционно обучение при нова извънредна ситуация.
Обсъдени са и вариантите, при които училището ще трябва да реагира при наличието на болен ученик от коронавирус. При положителен тест на един ученик от паралелка ще бъдат направени тестове на всички негови съученици и учители. Под карантина ще бъде поставяна само паралелката, но ако се установи клъстер в училището и заразата е разпространена в повече от един клас, то тогава ще бъде затваряно цялото училище. До 15 септември ще бъдат изготвени ясни и конкретни правила за действие.
На заседанието е разгледана „Рамка за работа в училищното образование през учебната 2020/2021 г. в условията на COVID-19“. Сред мерките за превенция са посочени различно начало на учебните занятия и различно време за междучасията, смесен модел на обучение, провеждането на последователни часове по един и същи предмет, работа в една класна стая и ограничаване броя на учителите, които преподават на отделните випуски.
Всяко училище трябва да предприеме конкретни мерки с цел предпазване от COVID-19, категорични са членовете на Отрасловия съвет. Обсъдени са различни начини, като дезинфекция на помещенията, измерване на температурата при влизане в сградата, осигуряване на зелени коридори и други. Всяко учебно заведение трябва да реши как да организира използването на столовата. Идеята е да бъде избегнато струпването на много хора.
Чуха се различни идеи. Сред предложенията е учебният час за подготвителен, I и II клас да бъде 15 минути, а за III и IV – 20 минути. В прогимназиален и гимназиален етап часовете да бъдат най-дълги – по 30 минути. Междучасията за всички ученици се предлага да бъдат по 15 минути. Членовете на Отрасловия съвет са категорични, че за децата от I до IV клас присъственото обучение е най-наложително. Обединиха се около необходимостта от въвеждане на единна образователна платформа в случай на нова извънредна ситуация. Единодушие срещна и идеята по време на обучението във виртуалните класни учениците задължително да бъдат с включени камери и учителите да им поставят отсъствия, когато децата не „влизат“ в час.
На срещата е представено и изследване на тема „Модели за обучение от разстояние в електронна среда“. В него са разгледани вариантите както как безопасно училищата да отворят наново след периода на строги мерки и карантина, така и как новите възможности, създадени при кризата от физическото затваряне на учебните заведения, да се използват за трансформация на организационните и педагогическите модели в съвременното образование. Всички се обединиха около необходимостта от допълнително обучение по дигитални умения на учителите. Решено е и атестацията на педагогическите специалисти да бъде отложена с една година и вече да бъде обвързана с инспектирането.

Your Image Description

Свързани статии:

Трудно ли е да си програмист 16 000 студенти на стаж в реална среда Споделен опит подпомага електронното обучение Пазарджик със зона на здравето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

На книга да се уча, за да сполуча

Следваща статия

Пазарджик със зона на здравето

Следваща статия
Пазарджик със зона на здравето

Пазарджик със зона на здравето

Всички ученици при равни условия

Дуалното продължава успешно

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

ЕК одобри запазването на работни места в още сектори у нас

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"