Аз-букиНационално издателство за образование и наука
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Formation of Professional Skills of Agricultural Engineers during Laboratory Practice when Studying Fundamental Science

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12/09/2025
в Uncategorized
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Ivan Beloev
University of Ruse Angel Kanchev (Bulgaria)
Oksana Bulgakova,
Oksana Zakhutska,
Maria Bondar
National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine (Ukraine)
Lesia Zbaravska
Podillia State University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/str2024-2-2-for

Abstract. The article deals with the problems of organizing and conducting professionally oriented laboratory classes in fundamental sciences, in particular physics in agricultural and technical universities. The research aim is to theoretically substantiate and develop the methodology for the formation of professionally oriented experimental skills of future agricultural engineers in the process of performing laboratory work in physics in the conditions of the integration of fundamental and professional training. To achieve the research aim, we used the following research methods: theoretical (comparative analysis of scientific, methodological and pedagogical literature) and empirical (observation, analysis, survey of respondents, generalization and modeling of research results, generalization of pedagogical learning experience). In order to select and understand the experiment results, we conducted a survey of teachers and students in order to reveal their understanding of the importance of studying physics for future professional activities. The analysis of the content of physics curricula and other subjects of the natural-mathematical and professional cycles of training made it possible to determine the topics that can be supplemented at laboratory classes in physics (these additions are aimed at the formation of practical skills, which are a necessary component of the professional competence of future specialists in the agricultural sector). The professional orientation in teaching natural sciences involves studying the science basics in an organic connection with the specifics of the future profession. The research experimentally proved that the practical focus of teaching physics changes the student’s attitude to theoretical training, helps him discover the deep internal interdependence of theory with future professional activity, his training as a specialist.
Keywords: professionally oriented training, competence, interdisciplinary connections, physics

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailResearch of Using the System Approach to Increase Professional Competence of Students in the Process of Studying Natural Sciences Default ThumbnailModel of Professionally Directed Training of Future Engineer-Teachers Default ThumbnailThe Role of Family for Formation of Key Competences in Children Default ThumbnailApplication of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030
Етикети: competenceinterdisciplinary connectionsphysicsprofessionally oriented training

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Проект „Студентски практики – фаза 2“ – опит за подобряване качеството на висшето образование чрез предоставяне на възможности за придобиване на практически опит

Следваща статия

Incentivizing Publication Activity and the Inevitable Problems

Следваща статия

Incentivizing Publication Activity and the Inevitable Problems

Последни публикации

  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия
  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване
  • НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина
  • Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия
  • Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 
  • Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите
  • Премиерът Росен Желязков: Будителите с техния добър пример са това, което ни обединява
  • Министър Красимир Вълчев откри първия паметник на Стоян Омарчевски в България
  • Ученичка от Бургаската математическа гимназия изуми журито в риалити формат

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.