Ас. д-р Теодора Бахчеванова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.12
Резюме. Целта на настоящата разработка е да се проследи въздействието на игри, разработени съобразно „теорията за решаване на изобретателски задачи“, върху креативността на децата в предучилищна възраст. Дефинирана е креативността и са представени нейните основни компоненти, спрямо които са изведени критерии и показатели за оценка на степента им на проявление в игровата дейност. Разгледани са основните характеристики на „теорията за решаване на изобретателски задачи“ и са предложени примерни разработки на игри, които включват елементи на теорията. Проследена е степента на креативност, която децата, участващи в изследването, проявяват в процеса на разгръщане на игрите, базирани на „теорията за решаване на изобретателски задачи“. Получените резултати показват, че този тип игри благоприятстват развитието на креативността на 5 – 7-годишните деца.
Ключови думи: креативност; дидактични игри; творческо мислене; предучилищно образование; теория за изобретателско решаване на задачи