Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Pitch Variation for Chinese Syllables of Different Information Load (Based on Commercial and Social Radio Ads)

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-10-2022
в Uncategorized
A A

Svetlana V. Androsova1)

Veronika G. Karavaeva2)

Zianwen Zhang3)

1)Amur State University – Blagoveshchensk (Russia)
2)Moscow City University – Moscow (Russia)
3)Heihe University – Heihe (China)

https://doi.org/10.53656/for22.512pitc

Abstract. F0 is an important cue present in all vocalic segments, a parameter to differentiate between voiced and voiceless consonants, a relative phonological feature of syllable in tonal languages and a crucial feature of intonation. This paper aims to investigate pitch variation patterns in Mandarin Chinese depending on the syllable information load (Factor 1) in one type of discourse – advertising with the subdivision into social and commercial ads (Factor 2) considering gender differences (Factor 3). 1249 syllable tokens were selected for acoustic measurements, each
syllable occurring twice – in the informative and uninformative utterance parts. The information load was determined perceptually: the syllable was considered informative when agreed by the minimum of 60% of listeners, other syllables were considered uninformative. Depending on lexical tone (T1 – T4 and T0), the measurements included average pitch values, declination/inclination starting and
ending points (mean values). These parameters were used to judge about relevant pitch features – average height and declination/inclination slope. As a result, a consistent parameter increase in commercial ads vs. social ads and on informative syllables vs. uninformative ones was observed for all tones except T0 that showed the opposite trend in expressing information-based partition. Another finding was tone substitution that marked both informative and uninformative parts but was more frequent in the latter. Substitute tone frequency ranks did not depend on any of
the three factors except for T0. High predictability of pitch variation patterns make
them applicable in teaching Chinese as L2 in terms of speaking and listening for
general and specific purposes.

Keywords: advertising discourse; information load; pitch; syllable; acoustic cue

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНови методи на преподаване по природни науки – „Разбиране по дизайн – разработване на урока отзад напред“ Default ThumbnailFrom Critique of Mass Culture to Culture: Modernity and Arendt’s Political Aesthetics Default ThumbnailЩрихи от композитното словообразуване в банатските преводи на Новия завет Default ThumbnailЦентрове за високи постижения и реализиране на стратегическите приоритети за развитие на умения в професионалното образование и обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Antonymy in English and Bulgarian Maritime Terminology

Следваща статия

Прилагане на мултилингвизъм в чуждоезиковото обучение в съвременното инженерно образование

Следваща статия

Прилагане на мултилингвизъм в чуждоезиковото обучение в съвременното инженерно образование

Речеви стратегии в кандидатпрезидентските дебати

Учебни речници за обучението по английски език през Възраждането

Последни публикации

  • Училище за живота
  • Малки молекули спират глаукомата преди ослепяване
  • Младежи оставят телефоните и се впускат в приключение
  • Педагогически модел развива социално-емоционалните умения у децата чрез нов прочит на класически приказки
  • Отпуск при граждански и обществени задължения – какво предвижда законът
  • Близо 200 деца от Тараклийски район на Молдова посетиха България по програма на МОН
  • Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ отплава за четвърти път за Антарктида
  • Мнение и мислене
  • Министър Красимир Вълчев: Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност
  • Представят успешни модели на дуалното обучение
  • Връчиха наградите от XXII национален конкурс „Златна есен – плодовете на есента“
  • Математическата гимназия в Пловдив чества 55-годишнина
  • Гимназисти от Шумен с приз за най-добра конструкция от спагети
  • Министър Красимир Вълчев откри две обновени училища в Пещера
  • Българска ученичка спечели Международната олимпиада по креативно програмиране
  • Нов STEАM център В 7. СУ „Кузман Шапкарев“ обединява наука и изкуство
  • Инж. Таня Михайлова в новия STEM център на СУ „Козма Тричков“: Важно е децата да имат умения за живота
  • Акад. Николай Витанов, зам.-министър на образованието и науката: Повече родни таланти избират българските висши училища
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 44/2025 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2025, година XXXIII
  • Innovative Conception, Policy and Strategy for Education and Training for Proactive Cyber Counterintelligence and Defence
  • Artificial Intelligence (AI) as an Opportunity for Enhancing the Competitiveness of the Restaurant Business through Innovative Modules (IM)

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"