Надежда Аплакова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2023-6-5-mis
Резюме. Знанията и уменията, необходими на един ученик за успеш-
но представяне на математически състезания, обикновено са много по-
вече и много над нивото на училищната математика. Но училищната
математика, и по-специално усъвършенстването на основните свойст-
ва, теореми, леми и помощни задачи от училище, както и кога и как да
се прилагат, може да повлияе значително на представянето на матема-
тически състезания. В настоящата статия е разгледан един конкретен
пример на задача, дадена на тест за определяне на национален отбор
за регионално състезание, и грешките от училищната математика, ко-
ито тестваните ученици допускат, без да се търсят причини или дават
обяснения за тези грешки.
Ключови думи: математически състезания; училищна математика;
обучение по математика