Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

„Tap, Tap Water“ Quantum Tunneling Demonstration

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-08-2022
в Uncategorized
A A

Katarina Borković, Andreana Kovačević Ćurić
General Gymnasium of the Catholic School Centre in Banja Luka, Bosnia and Herzegovina

https://doi.org/10.53656/nat2022-4.04

Abstract. Quantum tunneling is a phenomenon in which an atom or a subatomic particle appears on the other side of a potential barrier that should be impenetrable to the particle, given the difference between the kinetic energy of the particle and the potential energy of the barrier, the former being significantly lesser. However, if the barrier shrinks enough the particle will be able to tunnel right through it. This is among the most well-known quantum physics phenomena. Historically, physicists struggled to grasp the wavelike and particle-like duality of light and subatomic particles. The aforementioned phenomenon occurs due to the wavelike behavior of photons. Quantum phenomena, such as quantum tunneling, might appear quite convoluted, therefore a simple experimental demonstration was performed to highlight the basic mechanisms of the phenomenon in a manner comprehensible to the wide masses. The demonstration, however, is just what we are in fact observing instead of quantum tunneling – “optical tunneling”, perhaps more commonly known as Frustrated Total Internal Reflection (FTIR). This mathematically analogous phenomenon serves as a mere tool for explaining quantum tunneling while aiding our understanding of it and facilitating its visualization. The experimental demonstration shall prove that quantum tunneling is a daily occurring phenomenon and that it is possible once the barrier is thin enough. If these arguments are indeed met with a successful visual demonstration a wavelike character of the photons happens to be confirmed as well.
Keywords: quantum tunneling (process); potential barrier; kinetic energy; potential energy; photons; Frustrated Total Internal Reflection (FTIR)

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailFinancial Projects and Loans with Different, Decursive Annuities, Interest Rates and Capitalization Periods with the Use of Excel Default ThumbnailReview Of The Current Increase Of Noise Unit Cost Values In Transport Default ThumbnailСчетоводното образование – подготовка на професионалисти, готови за бъдещето Default ThumbnailReadiness of Ukrainian Mathematics Teachers to Use Computer Games in the Educational Process

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Втора лятна школа за космически изследвания, технологии и приложения

Следваща статия

Стандартите за общообразователна подготовка по биология в САЩ и в България – сравнителен анализ

Следваща статия

Стандартите за общообразователна подготовка по биология в САЩ и в България – сравнителен анализ

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI

A Comparative Analysis of Assessment Results From Face-To-Face and Online Exams

Последни публикации

  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"