Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 48, 28.11 – 04.12.2024 г.

Досег до магията на науката

Над 90 децата представят проекти на XI научна сесия на Ученическия институт на БАН

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-11-2024
в Брой 48, 28.11 – 04.12.2024 г.
A A
Снимка БАН

Над 90 деца от цялата страна – ученици от III до XII клас, вземат участие в XI научна сесия на Ученическия институт на Българската академия на науките (УчИ – БАН) при Центъра за обучение – БАН, съобщават от Академията.

Младите учени представят общо 65 ученически проекта в пет паралелно действащи секции.

В секция „Биология, биомедицина, биохимия“ първа награда взема отборът на Мария Методиева и Стоян Добрев (XII клас, НПМГ „Акад. Любомир Чакалов“) с проекта „Изследване спектъра на литично действие на бактериофаг“ и Александра Николова (XII клас, ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ – Бургас) с проекта „Инхибиране на α-амилаза като терапевтична стратегия за третиране на захарен диабет“.

В област „Информационни, комуникационни и технически науки“ четирима младежи печелят първа награда –  Симеон Петков (X клас, ЧПГДН „СофтУни Светлина“ – София) с проекта „Автоматично диференциране и приложения с езика за програмиране NLang“, Божидара Пухалева (XI клас, СМГ „Паисий Хилендарски“) с проекта „Възможно ли е опростяването на комплексен модел за класифициране на изображения, трениран на атакувани примери, да подобри неговата интерпретируемост?“, Ралица Николова (X клас, МГ „Д-р Петър Берон“ – Варна) с проекта „Сравняващо изследване на алгоритми за Проблем с минимизиране на честотната лента на графиката“ и Габриел Горанов (X клас, Природо-математическа профилирана гимназия „Св. Климент Охридски“ – Монтана) с проекта „Електронен фермерски пазар“.

Първа награда печелят и два от проектите, представени в секциите „Математика“. „Аполониева сфера“ е дело на Владислав Начев (XI клас, Американски колеж – София), а „Непълни с квадрати факториели на полиноми“ – на Димана Праматарова (XI клас, МГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив).

Два са проектите, донесли първа награда, и в сесията „Химия, физика, физикохимия“. „Измерване на светимости чрез петно от олио“ е разработка на Дона Димова и Миглена Меркулова (X клас, МГ „Д-р Петър Берон“ – Варна), а „Изследване на планетарни мъглявини“ – на Александър Желязков (XI клас, Трета природо-математическа гимназия „Акад. М. Попов“ – Варна), Атанас Митрев (XI клас, ЕГ „Христо Ботев“ – Кърджали) и  Мария Димитрова (XI клас, СМГ „Паисий Хилендарски“).

В последната сесия – „Хуманитарни науки, обществени науки и изкуство“, също има две първи награди. Те са за Борислав Гьочев и Минчо Минев (XII клас, НГДЕК „Св. Константин-Кирил Философ“) за проекта им „Музикална композиция за хоровите състави на НГДЕК „Свети Константин-Кирил Философ“ по фрагмент от първа песен на Григор-Пърличевия превод на „Илиада“ и за Велислав Борисов и Катерина Прончева (XII клас, МГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив) за проекта им „Образът на птиците в българската фразеология“.

Ръководителите на проектите са 53, сред които най-многобройна е групата на учителите.

Значителен е и броят специалисти – представители на БАН, Софийския университет „Св. Климент Охридски“, Техническия университет в София, Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, Американския колеж в София, Stealm Academy, Регионалния исторически музей в Добрич и др.

Събитието е открито от заместник-председателя на БАН чл.-кор. Евдокия Пашева, която отбелязва колко много млади хора са се докоснали до магията на науката. „Независимо от това кой ще бъде отличен на това състезание, всички присъстващи участници са вече победители“, казва чл.-кор. Пашева.

Ръководителят на УчИ – БАН, акад. Петър Кендеров припомня на участниците мисията на Ученическия институт – младите хора да бъдат насърчавани да изследват, да представят своите разработки и да установяват връзки между българското образование и науката.

Журитата в отделните секции са утвърдени учени. За окончателната оценка на проектите се вземат предвид предварително изготвени рецензии от висококвалифицирани специалисти и най-вече представянето и защитата пред публиката по време на самата сесия.

Отличените на първото и второ място във всяка област получават парични ваучери,

финансирани по Националната програма „Образование с наука“. През 2024 г. дейностите на УчИ – БАН при Центъра за обучение – БАН, получават подкрепа по линия на тази тригодишна национална програма. Всички участници получават и поощрителни награди от издателства и неправителствени организации.

 

Your Image Description

Свързани статии:

49 млн. лв. за заплати на академичния състав Наука, подкрепена от бизнеса Палеонтолози с успешна експедиция до находището на динозаври край град Трън Първи находки на панцерни щуки у нас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: акад. Петър КендеровБАНнаучна сесияРепортерУчИ – БАН

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Научните списания на „Аз-буки“ получиха подкрепа от Фонд „Научни изследвания“

Следваща статия

Светът има нужда от жени в науката

Следваща статия
Светът има нужда от жени в науката

Светът има нужда от жени в науката

Снимка на броя: ДГ „Пролетна дъга“ – Берковица

Снимка на броя: ДГ „Пролетна дъга“ – Берковица

Микропластмасата – почти невидима, но много опасна

Микропластмасата – почти невидима, но много опасна

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"