Проф. д-р Емил Енев
Военна академия „Георги Раковски“
https://doi.org/10.53656/str2023-4-7-edu
Резюме. В началото на XXI в. разбирането за трансформация обхваща не само организационни и структурни процеси, но и свързани с грамотността на тези, които ги реализират. В системата на въоръжените сили грамотността може да се разгледа в няколко аспекта – доктринален, управленски, методологически, психологически, педагогически, технически. Тъй като трансформацията не е еднократен акт, а постоянна функция на системата за национална сигурност, е необходимо да се подчертае значението на непрекъснатостта на процеса на ограмотяване на израстващите и заемащи отговорни длъжности днешни непосредствени изпълнители.
Цел на настоящия текст е представяне на доводи за необходимостта от трансформация на грамотността (познанията и способностите) на ръководителите на трансформационните процеси – на оперативно и тактическо ниво, да се ориентират и умело да прилагат съвременните технологични нововъведения в интерес на мисленето и подготовката на органите за управление и в системата на подготовка на Сухопътните войски.
Ключови думи: сигурност; отбрана; трансформация; образование; андрагогика