- 22 000 студенти са получили държавни кредити за обучение - 27/09/2023
- Примерен - 18/09/2023
- Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII - 15/09/2023
Гл. ас. д-р Борислава Кирилова, доц. д-р Филип Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2023-4-5-rec
Резюме. В статията e разгледан стандартният ход за изучаване на рекурентни редици в училищния курс по математика. Предложено е разширяване на темата в профилирана подготовка чрез въвеждане на изучаване на рекурентни линейни хомогенни редици. Представена е поредица от задачи по информатика и информационни технологии, с които се изграждат двупосочни междупредметни връзки, целящи както да покажат приложната страна на рекурентните редици, така и да мотивират по-изявените ученици за научаване на някои по-специфични знания от основите на информатиката и да се докоснат до някои техники за програмиране.
Ключови думи: рекурентни редици; рекурентно отношение; характеристично уравнение; итерация; рекурсия; математическа индукция; мемоизация; рекурсивна функция
