Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Ricœur and Foucault on Tragedy and Truth

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-03-2022
в Uncategorized
A A

Carlos Garduño Comparán
Autonomous University of the State of Mexico (Mexico)

https://doi.org/10.53656/phil2022-01-03

Abstract. The purpose of this text is to confront some Paul Ricœur’s and Michel Foucault’s significant reflections on Greek tragedy, in order to discuss their interpretation of its truth and the knowledge it makes possible. Ricœur supposes that tragedy implies a theology that, though it is not explicitly developed, points to the knowledge of the self, his conflicts with others, and even to a possible redemption. For his part, Foucault determines that in tragedies a set of discourses opposing against each other is at stake, without the possibility of overcoming their conflict in a higher knowledge. Does tragedy allows knowledge through the spectacle and the emotions aroused? Is the truth of tragedy manifested in the confrontation and intensification of passions, but cannot be developed as knowledge of the self and his reconciliation with others?
Keywords: Paul Ricœur; Michel Foucault; tragedy; truth; knowledge

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРедизайн на обучението по икономика за създаване на гъвкава и адаптивна учебна среда Default ThumbnailЛитература и кино в епохата на глобализацията – фрагменти от дебата за културната хибридизация през XXI век Default ThumbnailHumans and Human-Centric AI in Idustry 5.0: Efficient Collaboration or Unethical Competition Default ThumbnailIn a Lad’s World. A Popular TV Series and Social Media in the Shadow of the Russo-Ukrainian War

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

The Image of the Other in the Cultural Practices of the Modernity

Следваща статия

Аналитика на афицируемостта: около проблема за феноменологическото несъзнавано

Следваща статия

Аналитика на афицируемостта: около проблема за феноменологическото несъзнавано

The Choice of Love and the Numinous: Existential and Gender Contexts

Еврейските мотиви в „Сказание за буквите“ на Константин Костенечки – културни и интерпретационни проблеми

Последни публикации

  • Когато се появи детето
  • Русенският университет откри първата академична година във филиала си в Тараклия
  • Таксите в системата на образованието вече и в евро
  • Д-р Ваня Кастрева, началник на РУО – София-град: Образованието е част от живота ми и тази страница няма как да бъде затворена
  • Първият звънец събра учениците в спортните училища
  • Четири златни и четири сребърни медала за България от Международната олимпиада по английски език
  • Отново Седмица на сърцето в училищата
  • Зам.-министър Емилия Лазарова награди призьори в учителската Спартакиада
  • Математик по призвание
  • Леда и музиката
  • С деца на тепе
  • Първият випуск млади лекари от Бургаския държавен университет се дипломира
  • Не плашете децата със зъболекари
  • Все повече деца от уязвими групи избират образованието
  • Учени с решение за тежките травми на гръбнака
  • Подготвят присъствено начало на учебната година в Плевен
  • Доброто започва от теб
  • Кюстендил инвестира в IT обучения за ученици
  • „Тийн Бум Фест“ превърна Бургас в столица на младежта
  • Пенсиониране след уволнение: имате ли право на обезщетение?
  • Европейската комисия: Българската наука отбелязва напредък в Европейското изследователско пространство
  • Да се състезаваш под неутрален флаг

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"