Д-р Маргарита Димитрова, гл. ас. д-р Васил Димитров
Медицински университет – Пловдив
Теодора Тодорова
Институт по биоразнообразие и екосистемни изследвания – БАН
https://doi.org/10.53656/bel2021-6-7.bg/for
Резюме. Провеждането на експеримент за ролята на бинарния интерактивен урок с участието и на научен сътрудник от БАН има изключително важна роля в процеса на учене. Урокът е относно опознаване ролята на природните продукти за здравето ни. Основните цели в този интерактивен бинарен урок са: разширяване и надграждане на граматическите знания и развитие на специализирани речеви умения на студентите по медицина на български език чрез включване в иновативни формати за повишаване на комуникативната компетентност; въвеждане на псевдокомуникативни задачи с отделни речеви действия, повторение на фрази и създаване на собствени кратки диалози, комуникативни упражнения за изграждане на цялостни по-обемни диалози и наративни текстове; провеждане на екипна работа за създаване на ситуационни разработки, трансформации и психологическо тестиране за отчитане параметрите на готовността за екипност, взаимно уважение, доверие, взаимопомощ, отговорност в условията на мултикултурност.
Ключови думи: бинарни интерактивни уроци; екипна работа; творческо учене; комуникативни умения