Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-06-2025
в Uncategorized
A A

Olha Matiash1), Oleksandr Shkolnyi2)

1)Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University, Vinnytsia (Ukraine)

2)Dragomanov Ukrainian State University, Kyiv (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/math2025-2-6-tmu

Abstract. Since February 2022, Ukrainian education has been in extreme conditions of martial law. In this article, we analyze Ukrainian realities and experience in ensuring mathematical training of students in extreme conditions of martial law in the country. How do Ukrainian schools, teachers, and students work in wartime conditions? How is school mathematical education being restored and is it being restored in communities affected by the war? The acquired Ukrainian experience in organizing educational processes in such conditions is relevant against the background of increasing international interest in new extreme challenges.

Research methods: observations, conversations, interviews with teachers, students, parents of students, analysis of documents of the Ministry of Education and Science of Ukraine, analysis of current publications in the Ukrainian information space.

The article identifies and characterizes three special periods of the organization of educational processes: from February 24, 2022 – until the end of the 2021 – 2022 academic year; 2022 – 2023 academic year; 2023 – 2024 academic year.

Each of the specified periods has its own characteristics of education. For each of the specified periods, the conditions of martial law and the corresponding actions of the Ministry of Education and Science of Ukraine, the activities of mathematics teachers and the activities of students are characterized. The main challenges (power outages, limited access to distance learning tools, air raids, lack of shelters) faced by Ukrainian students and teachers are considered. The state of organization of distance and blended learning in mathematics is described, and the problems that arise during its organization are outlined. Specific examples of organizing mathematics teaching in wartime and using interactive techniques that promote students’ emotional resilience and support their motivation to learn are provided.

Our general conclusions, which may be useful for other countries in crisis situations: the activities of all those involved in education in new extreme conditions must be clearly adjusted; the efficiency and balance of management documents are important; it is important to treat the difficulties of students in extreme learning conditions with increased attention and understanding; it is necessary to establish interaction and mutual support among teachers to find and implement new forms and means of learning in extreme conditions; methodologists, through various seminars and webinars, can help increase the ability of mathematics teachers to work effectively in extreme conditions.

Keywords: distance and blended learning; mathematics education; extreme learning conditions; wartime learning strategies

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSocial-emotional Impact of Mathematics Teachers on Students‘ Motivation Default ThumbnailНагласи на обучаваните към използването на технологии в езиковото обучение Default ThumbnailСчетоводното образование – подготовка на професионалисти, готови за бъдещето Default Thumbnail38 помощник-учители по английски език ще преподават в български училища и университети през учебната 2022/2023 г.
Етикети: distance and blended learningextreme learning conditionsmathematics educationwartime learning strategies

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students

Следваща статия

Роли и езици в съвременното българско изкуствознание

Следваща статия

Роли и езици в съвременното българско изкуствознание

Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова

Пътища към света на другите. Преводните книги на издателство „Христо Г. Данов“ в първото му десетилетие (1960 – 1970 г.)

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Съвременни ракурси в природонаучното образование в началното училище: поглед към връзката „Дете – общество – природа“
  • Life Goals for Students in Public and Private Schools
  • Фактори и условия за успеха на приобщаващото образование: през погледа на изследователската практика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 7/2025 г.
  • Преддипломната практическа подготовка на студентите от специалност „Социални дейности“ през погледа на базовите специалисти в организации за социална работа
  • Attitudes of Educational and Professional Staff towards the Work of Support Teams in Preschool Institutions
  • Консултиране на студенти от специалност „Неформално образование“ относно планирането на образователна дейност по време на преддипломната им практика
  • Интерактивността в обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен
  • Портфолиото на студентите в прехода от преддипломната практика към професионалната реализация в областта на неформалното образование
  • Стажантската преддипломна практика в специалност „Неформално образование“ – изследователски рефлексии на прехода между практическата подготовка на студентите и професионалната им реализация
  • Категориални измерения на информационно-комуникационните технологии в обучението на деца и ученици със СОП
  • INSAIT създаде модел, който дава на роботите триизмерен пространствен интелект
  • Приобщаването и интеграцията са във фокуса на работата на МОН
  • Техническата професионална гимназия „Никола Й. Вапцаров“ в Радомир отбелязва 100 години
  • Националната агенция за оценяване и акредитация връчва първи годишни отличия за добри практики
  • Министър Красимир Вълчев: Важно е учителите да възпитават
  • Министър Красимир Вълчев свиква извънредно съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието за сигурността в училищата

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"