Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Modelling of Maritime Cyber Security Education and Training

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-08-2023
в Uncategorized
A A

Gizem Kayisoglu,
Pelin Bolat,
Emre Duzenli
Istanbul Technical University (Turkey)

https://doi.org/10.53656/ped2023-6s.07

Abstract. The existence of sophisticated and integrated cyberspace aboard ships with information technology (IT) and operational technology (OT) makes cybersecurity a crucial concern for the maritime sector. The marine sector has benefited greatly from information and communication technologies, but they have also made ship systems and maritime infrastructure more susceptible to cyberattacks. Cyberattacks on ships have the potential to result in fatalities, severe financial losses, environmental damage, and other negative effects. A model course or specification for maritime cyber security education and training through the International Convention on Standards of Training, Certification, and Watchkeeping for Seafarers (STCW) 1978 has not yet been published by the International Maritime Organization (IMO), despite the fact that MSC.428 mandates cyber security risk management in the safety management system on ships to combat cyber-attacks and improve cyber resistance in maritime environments. The Analytic Hierarchical Process (AHP) technique is used in this work to offer a model for a curriculum for cyber security in the Maritime Education and Training (MET) system. It is possible to identify each competency’s priority in the MET system’s cyber security curriculum by comparing the relative weights assigned to each one. The results of the research provide the Met Institutions with the ability to be proactive and include cyber security knowledge and abilities into proposed curricula.
Keywords: maritime cyber security; MET; maritime cyber education; SEM

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПредизвикателствата пред образованието по лични финанси на студентите Default Thumbnail„Има ли Срба у Серезу“? Сръбското консулство в Сяр и Македонският въпрос на прага на ХХ век Default Thumbnail„Хайдушки копнения. Спомени от Македония 1902 – 1903“ на Пейо Яворов: между ясновидството и заблуждението Default ThumbnailMarketing in Tourism: Practical Evidence

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Maritime Security Initiatives at MAAP: Implications for a Ched-Funded Partnership with the University of Wollongong Australia

Следваща статия

Maritime Education and Training (MET) Cybersecurity and ISO/IEC 27001:2022 from Maritime Academy of Asia and the Pacific (MAAP) Perspectives and Traditions

Следваща статия

Maritime Education and Training (MET) Cybersecurity and ISO/IEC 27001:2022 from Maritime Academy of Asia and the Pacific (MAAP) Perspectives and Traditions

Enhancing the Globalmet Training Record Book with the Infusion of the Book of Knowledge

Introducing the Use of Case Studies Methodology in Training for Soft Skills in Maritime Universities. The Isol-Met Program

Последни публикации

  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Правните ценности като културно-значими ориентири в обучението по чужд език на студенти-юристи
  • Връзката между средното и висшето образование като проблем на чуждоезиковото обучение в България

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"